فارس من| مطالبه مهندسان جوان بابت کاهش حد نصاب قبولی آزمون نظام مهندسی


فارس من| مطالبه مهندسان جوان بابت کاهش حد نصاب قبولی آزمون نظام مهندسی

مخاطبان سامانه فارسِ من با ثبت پویشی و با ذکر دلایلی، خواستار کاهش حد نصاب قبولی آزمون نظام مهندسی ساختمان شدند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، برخی مخاطبان سامانه فارس من با ثبت سوژه‌ای تحت عنوان « درخواست کاهش حد نصاب نمره قبولی در آزمون ورود به حرفه مهندسان» و « حد نصاب نمره قبولی در آزمون مهندسی کاهش یابد» خواستار پیگیری این مسئله توسط خبرگزاری فارس شده‌اند.

بر این مبنا مخاطب ثبت‌کننده سوژه مذکور با اشاره به جزئیات مطالبه خود گفت: آزمون‌های نظام مهندسی شهریور ۱۴۰۱ در شرایط کرونایی و در وضعیتی که تعدادی از داوطلبان را نیز در ماه‌های حساس منتهی به آزمون درگیر این بیماری کرده بود، برگزار شده است.

وی افزود: هرچند که خوشبختانه میزان شیوع این بیماری همانند دوره‌های ورود به حرفه مهندسان در سالهای ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ نبود اما در هر صورت با توجه به دستورالعمل ها داوطلبان مجبور بودند دقیقاً مانند شرایط ادوار گذشته از ماسک استفاده کنند.

این مخاطب خبرگزاری فارس در بیان مطالبه خود گفت: این عامل به همراه عوامل دیگری همچون گرمای هوا، عدم تهویه مناسب و سایر موارد در مجموع موجب کاهش کارایی داوطلبان و سخت شدن شرایط شرکت در آزمون شد.

وی در بیان مطالبه خود ادامه داد: ما تقاضا داریم، شرایط دوره‌های ورود به حرفه مهندسان در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ در این آزمون نیز اعمال شود و درصد قبولی آزمون از ۵۰ درصد به ۴۸ درصد کاهش پیدا کند.

به گزارش فارس، حد نصاب قبولی آزمون‌های نظام مهندسی ۵۰ درصد است و این آزمون از 60 سوال در مدت زمان 240 دقیقه تشکیل شده است.

بنابراین گزارش خبرگزاری فارس طبق رسالتی که بابت پیگیری سوژه‌‌های فارسِ من برای خود تعریف کرده است پیگیری این موضوع را در دستور کار قرار می‌دهد و از مسوولان خواستار توضیح در این‌باره خواهد شد.

کاربران دیگر هم می توانند به امضاکنندگان این پویش بپیوندند و با رسیدن امضاها به عدد 1000 و بالاتر، پیگیری‌های مختلفی در این‌باره خواهیم داشت.

پایان پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)