فارس من| مطالبه جلوگیری از حمل و نگهداری غیراستاندارد اقلام خوراکی و آشامیدنی


فارس من| مطالبه جلوگیری از حمل و نگهداری غیراستاندارد اقلام خوراکی و آشامیدنی

کاربران سامانه «فارس من» از متولیان مربوطه خواسته‌اند تا از حمل و نگهداری غیراستاندارد اقلام خوراکی و آشامیدنی جلوگیری شود.

به گزارش خبرگزاری فارس کاربران سامانه «فارس من» با ثبت پویشی با عنوان «جلوی حمل و توزیع غیر استاندارد محصولات خوراکی را بگیرید» عنوان کردند که در جاده‌ها معمولا شاهد کامیون‌هایی هستیم که آب معدنی، نوشابه، دوغ و دلستر، چیپس و یا سایر محصولات غذایی را از کارخانه تا بنکداری‌ها و مغازه‌ها حمل می‌کنند که در مسافت طی شده این اقلام خوراکی و آشامیدنی در معرض تابش نور مستقیم خورشید قرار می‌گیرند.

کاربران سامانه «فارس من» گفته‌اند: با توجه به اینکه این مساله ممکن است برای سلامتی مصرف‌کنندگان این اقلام خطرناک باشد از متولیان امر می‌خواهیم با نظارت درست موجب تغییر در شیوه حمل و همچنین نگهداری این اقلام خوراکی و اشامیدنی شوند.

به گزارش فارس یکی از مسائلی که در این زمینه به وفور مشاهده می‌ شود این است که بسیاری از مغازه‌ها، نوشابه‌ها و آب‌های معدنی و آشامیدنی و حتی روغن را در طول روز خارج از مغازه یا پشت شیشه قرار می‌دهند و لذا این مایعات خوراکی نیز از این طریق ممکن است روزها در معرض تابش نور مستقیم آفتاب قرار گیرند و با توجه به اینکه این مایعات در بطری‌های پلاستیکی نگهداری می‌شوند در نتیجه این مساله نیز می‌تواند سلامت مصرف‌کنندگان این اقلام را به خطر اندازد.

با توجه به تقاضای مذکور از سوی کاربران سامانه «فارس من» ما نیز از متولیان مربوطه در سازمان ملی استاندارد و وزارت بهداشت خواستاریم با توجه به اینکه این شیوه حمل بار و یا نگهداری اقلام آشامیدنی و خوراکی برای سلامت مصرف‌کنندگان مضر و خطرناک است به مساله مورد تقاضا رسیدگی شود.

خبرگزاری فارس آماده دریافت و انتشار توضیحات وزارت بهداشت و سازمان ملی استاندارد در این‌باره است.

بنابراین گزارش خبرگزاری فارس طبق رسالتی که بابت پیگیری سوژه‌‌های فارسِ من برای خود تعریف کرده است پیگیری این موضوع را در دستور کار قرار می‌دهد و از مسوولان خواستار توضیح در این‌باره خواهد شد.

کاربران دیگر هم می توانند به امضاکنندگان این پویش بپیوندند و با رسیدن امضاها به عدد 1000 و بالاتر، پیگیری‌های مختلفی در این‌باره خواهیم داشت.

پایان پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان