5 عادت صبحگاهی غلط که نمی گذارد لاغر شوید!


5 عادت صبحگاهی غلط که نمی گذارد لاغر شوید!

بزرگترین اشتباهی که مردم هنگام تلاش برای کاهش وزن مرتکب می‌شوند، در لحظات اول صبح اتفاق می‌افتد! انتخاب‌هایی که هر صبح انجام می‌دهد بقیه روز و روزهای آینده شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بنابراین انجام عادت‌های غلط می‌تواند مانعی برای کاهش وزن شما باشد و در مقابل آن، ایجاد عادت‌های صحیح می‌تواند برنامه کاهش وزن شما را بسرعت پیش ببرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ کاهش وزن فرایندی است که نیاز به نظم و انضباط دارد. از لحظه‌ای که تصمیمی می‌گیرید که می‌خواهید به وزن ایده‌آل برسید، خواه برای بهبود سلامتی، تناسب اندام و یا هر دو، باید تغییراتی بسیار مهم در سبک زندگی خود ایجاد کنید. برای شروع باید از عادت‌های بدی که هر صبح اتفاق می‌افتد خودداری کنید تا کاهش وزن را تجربه کنید.

عادت شماره ۱: دیر از خواب بیدار شدن

دیر بیدار شدن از خواب بدون هیچ دلیلی، یکی از عادت‌های صبحگاهی است که مانع کاهش شما است زیرا ساعت‌های مهم روز خود را از دست می‌دهید. وقتی می‌توانستید حرکت، ورزش، مدیتیشن کنید و کاری مفید برای بدن و ذهن انجام دهید، در خواب بودید.

ما در یک مطلب دیگر با عنوان "عادت‌های صبحگاهی که به کاهش وزن کمک می‌کنند" گفتیم که برای کاهش وزن باید زود و به اندازه کافی بخوابید و حتی کم خوابیدن باعث افزایش وزن می‌شود، زیرا بدن شما احتمالاً هورمون استرس کورتیزول را ایجاد می‌کند که اشتها را افزایش می‌دهد. با این حال، خواب بیش از حد ممکن است برای شما نیز بهتر نباشد.

عادت شماره ۲: نوشیدن آب را فراموش کردن

5 عادت صبحگاهی غلط که نمی گذارد لاغر شوید!

قبل از نوشیدن قهوه صبحگاهی خود، یک لیوان آب خالص یا لیمو تازه بنوشید تا بدنتان بیدار شود. لیمو یک افزودنی عالی برای تعادل در pH خون و آماده‌کردن بدن برای جذب مواد مغذی بیشتر از صبحانه‌ای است که مصرف می‌کنید.

عادت شماره ۳: مصرف زیاد کربوهیدرات‌ها در وعده صبحانه

صبحانه اولین وعده غذایی است که می‌خورید و از همین جهت مهمترین وعده غذایی محسوب می‌شود. بنابراین وعده صبحانه نقطه شروعی برای تنظیم وعده‌های غذایی شما در طول روز است. در وعده صبحانه لازم است غذاها شامل کربوهیدرات‌ها باشد اما نه سرشار از کربوهیدرات!

محققان دریافتند افرادی که صبحانه متعادل ۶۰۰ کالری را در اولین وعده غذایی با پروتئین بدون چربی، کربوهیدرات و کمی شیرین میل کرده‌اند در مقایسه با افرادی که اولین وعده غذایی کم کربوهیدرات را با ۳۰۰ کالری انجام دادند، گرسنگی کمتری حس کرده‌اند.

عادت شماره ۴: ورزش نکردن

زود بیدار شوید و به پیاده‌روی بروید یا در خانه تمرینات کششی را انجام دهید. بعد از خوردن یک صبحانه خوب، روز خود را با یک فعالیت بدنی شروع کنید و ببینید بعد از آن چه احساسی خواهید داشت. بدن شما با انرژی، حال خوب بیدارتر خواهد شد. سپس دوش بگیرید و به محل کار بروید. با انجام اینکار نه تنها برای کاهش وزن خود قدم جدی برداشتید بلکه سلامت و شادابی را به بدن خود هدیه می‌کنید.

عادت شماره ۵: روز را با خبرها یا افکار بد شروع کردن

5 عادت صبحگاهی غلط که نمی گذارد لاغر شوید!

ممکن است به نظر برسد که این عادت ارتباطی با کاهش وزن و غیره ندارد و پیگیری اخبار در تلویزیون، تلگرام، اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی یک عادت طبیعی است! اما اشتباه است. اگر روز خود را با خواندن اخبار بد و افکار منفی شروع کنید در ابتدا سلامت روانی شما مورد هدف قرار می‌گیرد و از طرف دیگر شما را از کاهش وزن باز می‌دارد و برای سلامت کلی شما مضرر است.

سخن پایانی

همانطور که در ابتدای این مطلب گفتیم، برای رسیدن به نتایج مطلوب‌ در کاهش وزن، ترکیب رژیم غذایی سالم و متعادل با رعایت نکات پزشکی و همچنین انجام فعالیت‌های بدنی بسیار مهم است. در این مطلب سعی کردیم که چند عادت شایع که مانع کاهش وزن می‌شوند را بررسی کنیم که نتیجه کلی آن‌ها داشتن نظم و انضباط و حفظ تعادل در زندگی است.

منبع: zoomlife

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟