جوانان نقش موثری در تصویب قوانین و در حوزه نظارتی مجلس دارند


جوانان نقش موثری در تصویب قوانین و در حوزه نظارتی مجلس دارند

دبیرکل گروه پارلمانی مجلس گفت: در مجلس شورای اسلامی تعداد زیادی از جوانان نقش پیشرو و موثر در تصویب قوانین و در حوزه نظارتی دارند که تعدادی از آنها را زنان تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس گلرو دبیرکل گروه پارلمانی مجلس شورای اسلامی در یکصد و چهل و پنجمین اجلاسیه اتحادیه بین المجالس جهانی و در نشست مجمع جوانان اتحادیه بین المجالس جهانی که در کیگالی پایتخت روندا برگزار شد، در دو موضوع توسعه نقش جوانان و همچنین پدیده مهاجرت و قاچاق انسان سخنرانی کرد.

نماینده کشورمان در این نشست، جوانان را بالاترین جمعیت ایران دانست و با تاکید بر نقش جوانان در توسعه کشور به ویژه در حوزه تکنولوژی و دانش بنیان، گفت: در مجلس شورای اسلامی تعداد زیادی از جوانان نقش پیشرو و موثر در تصویب قوانین و در حوزه نظارتی دارند که تعدادی از آنها را زنان تشکیل می دهند.

گلرو با اشاره به عدم وجود موانع بر سر راه ورود زنان به مجلس، گفت: زنان و جوانان می توانند آزادانه در انتخابات شرکت کرده و کرسی های مجلس را کسب کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در خصوص موضوع مهاجرت و قاچاق انسان، گفت: مجلس شورای اسلامی در راستای مقابله با قاچاق انسان و در جهت حمایت از مردم به ویژه زنان، کودکان و جوانان در مقابل آسیب پذیری از پدیده مهاجرت و قاچاق انسان گفت در سال ۱۳۸۳ مجلس ایران قانون مبارزه با قاچاق را به تصویب رساند و به منظور ارتقای این قانون، دولت جمهوری اسلامی ایران در سال جاری "لایحه مبارزه با قاچاق انسان و اعضای بدن و مجازات عبوردهندگان غیر مجاز افراد از مرزهای کشور" را تقدیم مجلس کرده که به زودی در صحن مجلس بررسی و به تصویب خواهد رسید.

گلرو در پایان پیشنهادات و راهکارهایی را در خصوص تقویت راه های مبارزه با پدیده قاچاق انسان ارائه کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد با پوشش نامتعارف//تولیدی