امروزه برخی در صدد هستند تا اسلام را به مذهب یک منطقه تبدیل کنند


امروزه برخی در صدد هستند تا اسلام را به مذهب یک منطقه تبدیل کنند

مولوی نورانی گفت: امروز برخی از کشورهای اسلامی روش‌های نادرستی را در پیش گرفته‌اند و در میان مسلمانان اختلافات فراوان ایجاد کرده اند و تکفیر و افراطی گری را در کشورهای اسلامی روز به روز گسترش می دهند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، مولوی قاضی احمد نورانی از پاکستان در وبینار سوم سی و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی اظهار داشت: امروز خطرات متعددی جهان اسلام را تهدید می‌کند که بزرگترین آن تکفیر و افراطی گری است، روشی که جهان کفر به وسیله مزدوران خود برای از بین بردن وحدت جهان اسلام و متفرق ساختن مسلمانان در پیش گرفته است.

وی افزود: در اصل هر انسانی که خداوند متعال را رب واحد بداند و به مقتضیات توحید عمل کند و با پذیرفتن عقیده رسالت و نبوت، رسول اکرم (ص) را آخرین رسول خدا بداند، به آخرت ایمان داشته باشد و قبله مسلمانان را به عنوان قبله خود قبول داشته باشد، چنین فردی بدون شک مسلمان است.


مولوی نورانی تصریح کرد: امروزه برخی در صدد هستند تا اسلام را به جای اینکه یک دین جهانی بدانند، آن را به مذهب یک منطقه تبدیل کنند. باید گفت این افراد برای مسلمانان تهدید آفرین هستند.

وی با بیان اینکه دشمنان ازجمله یهودیان به خوبی می‌دانند که دور کردن مسلمانان از عقاید خود به طور مستقیم امکان پذیر نیست،اظهار کرد: بنابراین برای متفرق کردن صفوف مسلمانان دست به توطئه می‌زنند، در همین راستا در شکل و پوشش مسلمانان افرادی را تربیت می‌کنند که آنان را به سوی افراطی گری سوق می‌دهد، افرادی همانند آنچه که در داعش شاهد پدید آمدن شان بودیم.

مولوی نورانی تصریح کرد: امروز برخی از کشورهای اسلامی روش‌های نادرستی را در پیش گرفته‌اند و در میان مسلمانان اختلافات فراوان ایجاد کرده و تکفیر و افراطی گری را در کشورهای اسلامی روز به روز گسترش می دهند.

وی خاطر نشان کرد: همه علمای بزرگ جهان اسلام، اندیشمندان و... باید تمام تمرکز خود را صرف اتحاد و همدلی میان مسلمانان کنند تا به جای ایجاد فرقه های تکفیری همه در کنار هم بتوانند استکبار جهانی بخصوص رژیم صهیونیستی را شکست دهند،اختلافات را کاهش داده و تخم تفرقه و نفاق را از بلاد اسلامی برچینند.

وی تاکید کرد: مسلمانان موظفند مشترکات اسلامی خود را گسترش و رونق دهند و برای تبلیغ و گسترش دین خدا و پیامبر(ص) دست از تلاش برندارند چراکه راه درست و حق همین است.

مولوی نورانی گفت: از همه علمای بزرگ جهان اسلام می‌خواهیم که مسیری را در پیش گیرند تا مسلمانان متفرق نشوند بلکه به سوی اتحاد امت اسلامی حرکت کنند.

وی خاطر نشان کرد: مسلمانان باید پیام محبت و برادری که رسول خدا(ص)برای آنان به یادگار گذاشته است را برای همگان نمایان سازند و در عملکرد خود ثابت کنند که طرفدار افراط گرایی نیستند بلکه داعیه دار وحدت در جهان اسلام هستند.

مولوی نورانی در پایان گفت: ما مسلمانان باید بتوانیم چهره واقعی اسلام را به کسانی که هنوز اسلام را نمی‌شناسند، نشان دهیم. امت اسلامی باید متحد شود تا قدرت پیدا کند و بتواند حربه های دشمنان را خنثی سازد.

پایان پیام/49

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید