تاکید علمای شیعه و سنی گلستان بر وحدت/تفرقه راه نفوذ دشمن است


تاکید علمای شیعه و سنی گلستان بر وحدت/تفرقه راه نفوذ دشمن است

گرگان- علمای شیعه و سنی گلستان بر وحدت مسلمانان تاکید داشته و همگی معتقد هستند اگر اتحاد مسلمانان خدشه دار شود شیعه و سنی همه زیان خواهند دید.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها- مریم شریفی: مسئله وحدت و اتحاد مسلمانان موضوع جدیدی تازه ای نیست و قدمت آن به اندازه تاریخ اسلام است، پروردگار عالم هستی که کتاب قرآن را برای هدایت بشر نازل کرد مستقیماً در آیات خود بر مسئله وحدت تاکید کرده و در حقیقت، پروردگار جهانیان اولین منادی وحدت در جهان خاکی است.

پیامبر گرامی اسلام، وقتی وارد شهر مدینه شدند در اولین اقدام عقد اخوت و برادری بین مهاجران و انصار خواندند و قبل از هر اقدامی وحدت را در جامعه پایه ریزی کردند.

در گلستان اقوام و مذاهبی مختلف با آئین‌ها و اعتقادات خاص در کمال برادری و همدلی در کنار هم زندگی کرده و این وحدت الگوی عملی برای دیگر مناطق است.

شاعر آئینی اهل سنت گلستان در خصوص وحدت به خبرنگار مهر گفت: ستون اسلام بر پایه وحدت بنا شده و اگر وحدت صحابه پیامبر (ص) در پیروی از دستورات ایشان در صدر اسلام نبود، امروز اثری از اسلام، قبله و کتاب قرآن وجود نداشت.

آخوند قربانقلی قرجه ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام در زمانی که قبایل عرب فرزندان دختر خود را زنده به گور می‌کردند، صحابه را به وسیله اخلاق حسنه دور هم جمع و وحدت را ایجاد کرد.

وی اضافه کرد: پیامبر با اخلاق نیکوی خود ابتدا وحدت را در جامعه را ایجاد کرد و بعد از آن با کمک وحدت ایجاد شده در صفوف مسلمین توانست در برابر هجمه‌های بدخواهان بایستد و درخت اسلام را به ثمر بنشانند.

این روحانی اهل سنت گمیشان گفت: شیعه و سنی هر دو رو به یک قبله نماز می‌خوانند و کتاب قرآن و پیامبر مشترک دارند و این مشترکات مهم و ارزشمند عاملی برای اتحاد آنها است.

تاکید علمای شیعه و سنی گلستان بر وحدت/تفرقه راه نفوذ دشمن است

قرجه تصریح کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس شیعه و سنی زیر پرچم جمهوری اسلامی در مقابل رژیم بعث عراق جنگیدند و شیعه و سنی هر دو شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کردند و با اتحاد خود باعث پیروزی انقلاب اسلامی ایران شدند.

زنجیره اتحاد که دور تا دور کشور ما کشیده شده بزرگترین حصار در برابر نفوذ دشمنان است. وی تصریح کرد: زنجیره اتحاد و برادری که دور تا دور کشور ما کشیده شده بزرگترین حصار در برابر نفوذ دشمنان نظام است.

شاعر آئینی اهل سنت گلستان گفت: اتحاد و همدلی مردم گلستان بسیار محکم و در کل کشور نمونه است و مردم شیعه و سنی آنچنان با هم اتحاد دارند و خو گرفته‌اند که مسئله شیعه و سنی در استان ما مطرح نمی‌شود.

قرجه عنوان کرد: ما باید قدر وحدت موجود در گلستان را بدانیم و هر روز آن را مستحکم‌تر کنیم تا فرزندانمان شاهد این لحظات بوده و الگوبرداری کنند و وحدت نسل به نسل در جامعه گسترش یابد.

نامگذاری هفته وحدت بیانگر اسلام و انسان شناسی امام راحل

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان هم به خبرنگار مهر گفت: با ابتکار و خلاقیت امام خمینی (ره) هفته وحدت نامگذاری شد تا با حرکتی حساب شده یک دسیسه بزرگ استکبار نقش بر آب شود.

حجت الاسلام عباسعلی گرزین افزود: چند قرن فتنه انگیزی دشمنان برای ایجاد انشقاق و تفرقه در جمهوری اسلامی ایران با یک فرمان سنجیده امام خمینی (ره) باطل شد.

وی اضافه کرد: نامگذاری هفته وحدت بیانگر اوج اسلام و انسان شناسی و البته احاطه مطلق بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به علوم جامعه شناسی است.

گرزین ادامه داد: گلستان سرزمین برادری و برابری، سرزمین وحدت و تقریب و دیار زمینه ساز تمدن اسلامی است که باید با همت علما و خواص شیعه و سنی همچنان به عنوان یک الگوی شاخص وحدت، پایدار بماند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان بیان کرد: بزرگداشت هفته وحدت تجدید بیعت دوباره با آرمان‌های امام خمینی (ره)، امام خامنه ای و سردار سپهبد سلیمانی است که خوشبختانه در استان گلستان با صلابت و شکوه بی نظیری گرامی داشته می‌شود.

تاکید علمای شیعه و سنی گلستان بر وحدت/تفرقه راه نفوذ دشمن است

وحدت موجب قدرت گرفتن مسلمانان است

مدیر حوزه علمیه صوفی داز کلاله هم به خبرنگار مهر گفت: وحدت مسلمانان باعث قدرت گرفتن و قوی شدن آنها می‌شود و دشمنان قادر نخواهند بود علیه مسلمانان هیچ اقدامی کنند اما اگر وحدت جامعه اسلامی کمرنگ شود، مسلمانان سست و ضعیف خواهند شد.

آخوند عبدالباسط قره باش با اشاره به اغتشاشات اخیر، افزود: کسانی که در روزهای اخیر اغتشاش کردند، خط و مشی خود را از غرب و استعمارگران می‌گرفتند، آنها می‌خواستند با ایجاد تفرقه به اهداف خود برای براندازی نظام دست پیدا کنند.

وی ادامه داد: به لطف الهی، رهنمودهای رهبری و با جهاد تبیین در جامعه دشمنان هرگز به اهداف شوم خود نخواهند رسید.

قره باش تصریح کرد: به برکت انقلاب اسلامی زندگی مسالمت آمیز بین همه اقوام در استان گلستان برقرار است و وحدت عملی را در سراسر استان شاهد هستیم.

مدیر حوزه علمیه صوفی داز کلاله گفت: بعد از پیروزی انقلاب خدمات زیادی به مناطق محروم شده است و روستاهای مرزی از امکانات رفاهی برخوردار شده‌اند.

سرشت دشمنان شیطنت و فتنه انگیزی است

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان هم در گردهمایی بزرگ مردمی امت رسول الله (ص) گفت: مهم‌ترین مؤلفه قدرت انقلاب اسلامی همراهی و حضور همیشگی آحاد مردم در صحنه و در وسط میدان است.

حجت الاسلام رضا دیلمی افزود: سرشت دشمنان شیطنت و فتنه انگیزی است و بر همه مردم شیعه و اهل سنت واجب است که مراقب توطئه‌های آنها باشند.

وی گفت: مردم ایران بارها و بارها با حضور پرشور خود در صحنه به دشمنان سیلی زده و اکنون هم سیلی و انتقام سختی در انتظار آنها خواهد بود.

دیلمی اضافه کرد: ایادی اربعه شیطان شامل آمریکا، رژیم غاصب صهیونیستی، منافقین کوردل و جریان فتنه در خیال خام خود فکر می‌کردند با فریب عده‌ای جوان و برانگیختن احساسات آنها می‌توانند به انقلاب اسلامی آسیب بزنند.

وی گفت: دشمنان بدانند که امنیت کشور ما خط قرمز ما است و یقین بدانید هرگونه تعرض به پایگاه‌های انتظامی و بسیج تعرض به تمامیت انقلاب است و با عوامل آن به شدت برخورد خواهد شد.

تاکید علمای شیعه و سنی گلستان بر وحدت/تفرقه راه نفوذ دشمن است

هیچ دشمنی نمی‌تواند به مسلمانان متحد ضربه بزند

امام جمعه پیشکمر کلاله هم به خبرنگار مهر گفت: اگر ما به دستور الهی که می‌فرماید با هم متحد شوید عمل کنیم و با هم همدل بوده و درد هم را درک کنیم در این صورت خداوند ما را یاری می‌کند و هیچ دشمن استعمارگری نخواهد توانست به ما ضرر برساند.

آخوند محمد امین آدینه تصریح کرد: خدمات جمهوری اسلامی به روستاهای محروم بسیار چشمگیر بود، بعد از پیروزی انقلاب همه روستاهای محروم از خدمات آب، برق، گاز، مدرسه، جاده و حمام بهره مند شدند و روستاهای ما آباد شد.

آدینه گفت: خدمات به روستاهای کشور بعد از انقلاب اسلامی بسیار ارزشمند و قابل توجه بود و ما هرگز تصورش را هم نمی‌کردیم که یک روستای محروم و دور افتاده که تنها ۱۰ تا ۱۵ خانوار زندگی می‌کنند از همه امکانات رفاهی بهره مند شوند و این واقعیت ارزنده قابل کتمان نیست.

امام جمعه پیشکمر کلاله اضافه کرد: در استان گلستان قومیت‌های مختلف با آداب و رسوم متفاوت با همدلی و برادری با هم زندگی می‌کنند و وحدت بین اقوام گلستان زبانزد است.

وی ادامه داد: مسئولان جمهوری اسلامی در استان گلستان به همه اقوام نگاه یکسان نگاه می‌کنند و این امر باعث وحدت بیشتر اقوام در گلستان می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علمای شیعه و سنی همه یک صدا بر موضوع وحدت تاکید دارند و معتقد هستند اگر وحدت مسلمانان خدشه دار شود راه نفوذ دشمن به کشور باز خواهد شد و در این صورت شیعه و سنی همه زیر سلطه دشمن خواهند رفت و زیان خواهند دید، این موضوع بارها در طول تاریخ در ممالک اسلامی به اثبات رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی