روزی که امام خمینی (ره) برای توطئه و آشوب هشدار داد/ دست‌های خائن را قطع کنید


روزی که امام خمینی (ره) برای توطئه و آشوب هشدار داد/ دست‌های خائن را قطع کنید

امام خمینی (ره) فرمودند: اشخاص فاسد در اطراف کشورتان مشغول به توطئه هستند و وظیفه خود مردم است که توطئه آنها را خنثی کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری فارس، جریان حق در مسیر خویش با انواع موانع رو‌به‌رو است. از زور و ارعاب گرفته، تا نفاق و فتنه. این سختی و دشواری وعده‌ای است که خدا داده است و اگر غیر از این باشد باید به صحّت سلوک خویش به شک افتاد. قرآن در باب مؤمنانی که در شرایط سخت جنگ احزاب قرار گرفته‌ بودند و در آن حالت با لشکر هزاران نفری کفار روبه‌رو شدند می‌فرمایند: «وَلَمَّا رَأَى الْمُؤْمِنُونَ الْأَحْزَابَ قَالُوا هَٰذَا مَا وَعَدَنَا اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَصَدَقَ اللَّهُ وَرَسُولُهُ ۚ وَمَا زَادَهُمْ إِلَّا إِیمَانًا وَتَسْلِیمًا، یعنی و مؤمنان چون لشکر و نیروهای کفار را به چشم دیدند گفتند: این همان (جنگی) است که خدا و رسول (از پیش) ما را وعده دادند و خدا و رسول راست گفتند و این دیدار دشمن جز بر ایمان و تسلیمشان نیفزود.»

در ادامه، تذکرات و هشدارهای رهبر کبیر انقلاب اسلامی، امام روح‌الله را در باب فتنه‌ها و چگونگی اعلام موضع در چنین شرایطی می‌خوانیم.

فتنه‌هایی که از اساس با اسلام مخالف است

در هر قطری از ممالک مسلمین فتنه‌ها به دست عمال اجانب برپا است؛ فتنه‌هایی که با اساس اسلام و استقلال ممالک مخالف است. ایران مرکز تاخت و تاز اجانب خصوصاً آمریکا و ایادی خبیثه آن است و بازیگران و کارشناسان خارجی هر روز نغمه‌ ساز می‌کنند برای تضعیف ملت و اسلام عزیز، نغمه‌های شومی که هستی کشور را پس از چندی ساقط می‌کند.

هدف بازگشت سلطه اجانب است

به آنها بگویید که هیچ گونه اختلافی را نگذارند رشد بکند، نگذارند بین مردم یک اختلافی ایجاد بشود؛ برای اینکه این اختلافات همه به ضرر اسلام است و به نفع دشمن؛ به نفع امریکا، به نفع‌ شوروی.

من از خدای تبارک و تعالی سلامت و سعادت همه آقایان را می‌خواهم و از همه توقع این معنا را دارم که به حرف مفسدین گوش نکنند و هر کس بخواهد ایجاد اختلاف بکند، بدانید که از خارج یک الهامی گرفته، مقصودشان این است که اسلام را از بین ببرند و باز بشود مثل سابق و ما همه در تحت سلطه اجانب باشیم.

روزی که امام خمینی (ره) برای توطئه و آشوب هشدار داد/ دست‌های خائن را قطع کنید

فریب‌خوردگان تفاله‌ رژیم پهلوی به خودشان بیایند

اینها در شهرها فساد می‌کنند و توطئه می‌کنند. اینها اشتباه می‌کنند. اینها اگر به ملت برگردند برای خودشان هم صلاح است و اگر ادامه به این امر بدهند، یک روز است که پشیمانی دیگر سودی ندارد و آن روزی است که به ملت تکلیف شود، تکلیف شرعی، الهی، به مقابله با این‌ها و تکلیف آخری نسبت به این‌ها تعیین شود. من صلاح همه قشرهایی که بازی خورده‌اند، از ابرقدرت‌ها بازی خورده‌اند، از تفاله‌های رژیم سابق بازی خورده‌اند، از بعضی بازیگرانی که می‌خواهند با بازیگری خودشان برگردانند این مملکت به حال اول، مصلحت آن‌ها را این می‌دانم که توجه داشته باشند که این مسئله‌ای نشدنی است.

روزی که امام خمینی (ره) برای توطئه و آشوب هشدار داد/ دست‌های خائن را قطع کنید

این‌ها به حال ملت دلسوزی ندارند

این دست‌های خائن را قطع کنید. در کارخانه‌های خودتان راه ندهید این خائنین را. اینها به حال شما و به حال ملت دلسوزی ندارند. اینها از اسلام می‌ترسند. اینها قدرت اسلام را لمس کردند؛ فهمیدند که اسلام چیست؛ فهمیدند در مقابل اسلام ابرقدرت‌ها نمی‌توانند بایستند نمی‌خواهند این نهضت به آخر برسد. ولی باید شیاطین بدانند، تفرقه‌اندازها بدانند که غلط فکر کرده‌اند! باید این ابلیسها و این شیاطین بدانند که همچو قدرتی برای آنها نیست. آن قدرتی که آن سد بزرگ را شکست این قطره‌های ضعیف را خواهد شکست. ما آزادی مطلق خواهیم داد و می‌دهیم و داده‌ایم لکن نه برای توطئه، نه برای فساد و خرابکاری. توطئه باید درهم شکسته شود. خرابکاران باید دفع شوند. باقیمانده رژیم منحوس، ریشه‌های کثیف آن، طرفداران کثیف‌تر از آن باید قطع شوند. ما آنها را دفن می‌کنیم.

روزی که امام خمینی (ره) برای توطئه و آشوب هشدار داد/ دست‌های خائن را قطع کنید

مردم توطئه‌ها را خنثی کنند

اشخاص فاسد در اطراف کشورتان مشغول به توطئه هستند، و وظیفه خود مردم است که توطئه آنها را خنثی کنند. البته با آن اراده صمیمانه‌ای که ملت ما دارد و با آن عزم جزمی که جوانهای ما دارند، توطئه‌ها همه خنثی و همه توطئه گرها دفن خواهند شد.

والدین حواسشان به فرزندانشان باشد

مع الاسف چون می‌بینم در بین اینها بسیاریشان گول خورده‌اند، جوانان پاکدلی بودند که این گرگ‌ها آن‌ها را منحرف کردند و من امید این را دارم که این جوان‌ها برگردند، اینها به دامن ملت برگردند، به دامن اسلام برگردند، از این جهت، من موعظه می‌کنم آنها را، موعظه می‌کنم پدر و مادر اینهایی را که گول خورده‌اند، که جوانان خودشان را نگذارند برای ایده‌های چند نفر خائن که می‌خواهند در این کشور حکومت کنند و پشتیبان آنها هم آمریکاست یا شوروی، نگذارید جوانان شما تباه شوند.

اینها نشناخته بودند ملت ایران را و نشناخته بودند قوای مسلح ملت ما را. اینها مقایسه می‌کردند این زمان را با زمان شاه مخلوع. اینها گمان می‌کردند که ارتش امروز ما هم ارتش زمان شاهنشاهی است. اینها گمان می‌کردند که ملت ما هم ملتی است که دیگر می‌شود گولشان زد با تمام قوا برای گول زدن ملت قیام کردند. و مع الاسف گروههای مختلفی که بعضیشان هم متدین هستند و نمازخوان هستند، آنها هم در این میدان وارد بودند و هستند.

پایان پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا