آب شیرین کن در سواحل هندیجان احداث می‌شود


آب شیرین کن در سواحل هندیجان احداث می‌شود

هندیجان- معاون مهندسی و عمرانی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان از صدور موافقت اصولی سازمان بنادر و دریانوردی کشور با احداث تأسیسات آب شیرین کن در منطقه بحرکان هندیجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، صدرالله بهرامی شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پس از تأیید اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان در قالب رویه‌های قانونی، این موافقت اصولی صادر شد.

وی با اشاره به بند ۲۲ ماده سه فصل دوم آئین نامه سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بر اساس این بند از آئین نامه مذکور، احداث و بهره برداری از سازه‌های ساحلی و دریانوردی منوط به صدور مجوزهای لازم توسط این سازمان است.

معاون مهندسی و عمرانی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به اهمیت موضوع تأمین آب پایدار ویژه بخشی از مناطق ساحلی استان گفت: پروژه آب شیرین کن در منطقه بحرکان شهرستان هندیجان ظرفیت تولید ۲۵ هزار متر مکعب آب شرب در شبانه روز را دارد.

وی افزود: مجری این پروژه، شرکت آب و فاضلاب خوزستان است که با احداث آن بخشی از آب شرب شهرهای هندیجان، زهره، ماهشهر، بندر امام خمینی (ره)، شهر چمران و روستاهای تابعه تأمین می‌شود.

بهرامی در ادامه صدور مجوز سازه‌های ساحلی و دریایی از سوی سازمان بنادر و دریانوردی را در راستای اعمال حاکمیت در عرصه سواحل کشور عنوان کرد و گفت: همه فعالان اقتصادی در حوزه سواحل و بنادر ملزم به رعایت قوانین و اخذ مجوز هر گونه فعالیت هستند.

معاون مهندسی و عمرانی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان تاکید کرد: به همین منظور، دستگاه‌ها و مراجع قانونی می‌توانند فقط به پروژه‌ها و تأسیساتی که اقدام به اخذ مجوز کرده‌اند (بند ۲۲ ماده سه فصل دوم آئین نامه سازمان بنادر و دریانوردی) تسهیلات و خدماتی را ارائه کنند.

بهرامی گفت: به منظور رعایت الزامات قانونی ناظر بر ساخت و بهره‌برداری از سازه‌ها و تأسیسات ساحلی، حسب قوانین و مقررات جاری، مجوزهای ساخت و بهره‌برداری آب شیرین کن در منطقه بحرکان شهرستان هندیجان پس از ارائه مدارک و اخذ استعلام‌های لازم از مراجع ذیربط صادر خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نتایج آزمون استخدامی معلمان چه زمانی اعلام می‌شود؟