مکاتبه ایران با عربستان برای برقراری عمره 5.8 میلیون ایرانی


مکاتبه ایران با عربستان برای برقراری عمره 5.8 میلیون ایرانی

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: تاکنون مکاتبات لازم در خصوص راه اندازی حج عمره از سوی سازمان حج و زیارت انجام شده، اما تاکنون در این زمینه پاسخی دریافت نکرده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری فارس، سیدصادق حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص سفر‌های هوایی عتبات عالیات اظهار کرد: روزانه بین ۳۰ تا ۴۰ کاروان به صورت زمینی و هوایی راهی عتبات عالیات هستند که برای تحقق دستور رئیس جمهوری با هدف جلب رضایت مردم در قالب کاهش نرخ‌های سفر به عتبات اقدامات لازم را به انجام رسانده و بدون کاهش هر گونه کیفیت و خدمات ارائه شده، زائران راهی عراق می‌شوند.

وی افزود: به عقیده من اتحادیه ایرلاین باید با توجه به مسیر‌های پروازی و با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ حسینی و با هدف رفاه حال مردم به کاهش نرخ بلیت سفر به عتبات عالیات اقدام کند تا تعداد بیشتری از عاشقان خاندان عصمت و طهارت بتوانند از این فیض عظیم بهره‌مند شوند.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه سازمان هواپیمایی کشوری باید قیمت‌های پرواز به عتبات عالیات را منطقی کند، گفت: نرخ بلیت پرواز به عتبات واقعی نیست و تنها دستور رئیس دولت سیزدهم می‌تواند برای کاهش آن راهگشا باشد.

وی با بیان اینکه ۵۵ تا ۶۰ درصد هزینه سفر‌های هوایی به عتبات عالیات صرف خرید بلیت هواپیما می‌شود، گفت: نرخ‌های بلیت سفر به عتبات عالیات باید به گونه‌ای باشد که سبب اعزام هرچه بیشتر مشتاقان سفر به عتبات عالیات شود.

حسینی با بیان اینکه هم اکنون ۳۸ شرکت فعال ایرانی در عراق عهده‌دار امورات زائران به این کشور هستند، تصریح کرد: از زمان بازگشایی راه کربلا که به علت جلوگیری از شیوع بیماری کرونا بسته شده بود، تاکنون ۱۷۵ هزار زائر ایرانی برای زیارت عتبات عالیات راهی عراق شده اند که با توجه به برنامه ریزی‌های انجام گرفته آمادگی اعزام دو برابری این تعداد نیز وجود دارد.

ازسرگیری عمره چشم انداز مثبتی دارد

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین در خصوص راه‌اندازی اعزام زائران به سفر عمره نیز گفت: با توجه به نبود کنسولگری در حال حاضر امکان اعزام زائران عمره وجود ندارد، اما با توجه به مذاکرات وزارت امور خارجه ایران با عربستان برای ازسرگیری اعزام به این سفر معنوی چشم‌انداز مثبتی به نظر می‌رسد.

۵ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در انتظار سفر به حج عمره

حسینی با اعلام اینکه هم اکنون ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر سال‌هاست که در انتظار سفر عمره هستند، گفت: تاکنون مکاتبات لازم در خصوص راه اندازی حج عمره از سوی سازمان حج و زیارت انجام شده، اما تاکنون در این زمینه پاسخی دریافت نکرده‌ایم.

وی ادامه داد: در صورت پاسخ کشور میزبان برای بازگشایی مجدد حج عمره، این آمادگی وجود دارد تا ظرف کمتر از یک ماه اقدامات اجرایی انجام بگیرد.

حسینی در خصوص زائران در نوبت حج تمتع نیز گفت: هم اکنون یک میلیون و ۱۴۰ هزار نفر که از سال ۸۵ برای اعزام به حج تمتع ثبت نام کرده‌اند، در نوبت سفر به عربستان هستند که با توجه به روند موجود سال‌های قبل (اعزام حدود ۹۰ هزار نفر در سال) حدود ۱۳ سال دیگر باید در نوبت باشند.

پایان پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل