تخصیص 7 میلیاردتومان به صندوق بیماران خاص/ 27 بیماری در لیست بیماری‌های خاص


تخصیص 7 میلیاردتومان به صندوق بیماران خاص/ 27 بیماری در لیست بیماری‌های خاص

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از تخصیص 7 میلیارد تومان به صندوق بیماران خاص و صعب العلاج خبرداد و گفت: مبلغ 50 هزار میلیارد ریال از محل ردیف 17 جدول تبصره 14 و مبلغ 20 هزار میلیارد ریال هم از محل تسهیلات قرض الحسنه تبصره 16 به صورت صددرصدی به این صندوق تخصیص یافته است.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، زهرا شیخی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درمورد نشان دار شدن بودجه بیماران خاص و صعب العلاج با برنامه «روزنه» رادیو گفت وگو مصاحبه تلفنی کرد.

شیخی با اشاره به اینکه این خبر خوب می‌تواند کمی از درد و رنج بیماران بکاهد گفت: با توجه به دغدغه‌ای که در این خصوص وجود داشت، مجلس در تبصره 17 قانون بودجه سال 1401 تکلیف گذاشت که درخصوص بیماری‌های خاص و صعب العلاج صندوقی تشکیل شود.

وی از تخصیص 7 میلیارد تومان به این صندوق خبرداد و افزود: در همین راستا مبلغ 50 هزار میلیارد ریال از محل ردیف 17 جدول تبصره 14 و مبلغ 20 هزار میلیارد ریال هم از محل تسهیلات قرض الحسنه تبصره 16 به صورت صددرصدی به این صندوق تخصیص یافته و پرداخت می‌شود.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطرنشان کرد: برای صندوق تکلیف شده که این کار بدون توسعه‌ی تشکیلات نمایندگی و شعبه جدید انجام شود و منابع مالی مطلوب نیز برای بیماران تأمین شود.

شیخی با اشاره به اینکه تعهدات صندوق، مازاد بر تعهدات بیمه‌های پایه و تکمیلی است گفت: فهرست بیماری‌های خاص و صعب العلاج که توسط وزارت بهداشت و درمان به کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اعلام شده در مرحله اول شامل 27 بیماری است که مهم ترین ان‌ها عبارتند از تالاسمی، هموفیلی، ‌ام اس، همودیالیز، بیماری، پروانه‌ای، اوتیسم، سرطان، پرفشاری جریان ریوی، سکته مغزی، پیوند کلیه و قلب، کاشت حلزون و پارکینسون.

نماینده مجلس تأکید کرد: این بیماران علاوه بر نیاز به دارو و درمان همچنین به کمک‌های درمانی و طب تسکینی و طب توانبخشی و فیزیوتراپی نیز نیاز دارند که در صندوق دیده و ابلاغ شده است.

پایان پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی