هاگرید دوست‌داشتنی از دنیا رفت


هاگرید دوست‌داشتنی از دنیا رفت

«رابی کولترین» بازیگر نقش هاگرید در مجموعه فیلم‌های هری‌پاتر که برگرفته‌ از رمان‌های هری‌پاتر بود درگذشت،

هاگرید دوست‌داشتنی از دنیا رفت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)؛ به گفته اسکات هندرسون، «رابی کولترین» بازیگری که نقش دوست‌داشتنی هاگرید را در مجموعه فیلم‌های هری پاتر زنده کرد، روز جمعه 14 اکتبر 2022 در 72 سالگی درگذشت. تاکنون هیچ جزئیاتی در مورد علت مرگ وی ارائه نشده است.

از دیگر آثار این بازیگر اسکاتلندی تبار می‌توان به سریال بریتانیایی «ترقه» و فیلم‌های جیمز باند‌«چشم طلایی» و «دنیا کافی نیست» اشاره کرد.

قبل از اینکه کولترین با بازی در نقش هاگرید با ریش‌های معروفش به شهرت بین‌المللی برسد، مهارت‌های کمدی خود را در صحنه تئاتر تقویت کرده بود. در دهه 80، او در یک مجموعه کوتاه به نام «آلفرسکو» در کنار «هیو لوری»، «استفن فرای» و «اما تامپسون» حضور یافت.
کولترین در دهه 90 میلادی اولین جایزه‌اش را برای سریال تلویزیونی «ترقه» دریافت کرد؛ درامی جنایی، که از سال 1993 تا 1995 به مدت سه فصل پخش ‌می‌شد.

وی در سریال شش قسمتی درام «Tutti Frutti» دوباره با تامپسون همبازی شد و برای اولین‌بار نامزد جایزه تلویزیونی آکادمی بریتانیا شد.

نقش هاگرید، یک شخصیت نیمه غول پیکر و نیمه انسان، برای کولترین یک نقش طبیعی بود. او در مصاحبه‌ای عنوان کرده بود که کتاب‌های هری‌پاتر را می‌شناسد و دوست دارد؛ زیرا آنها را برای فرزندانش می‌خواند.

وی اصطلاحی به شوخی داشت که: «اگر بازیگر هستید، باید فراز و فرود صداها را انجام دهید. بچه‌ها توقع دارند و یکنواختی مجاز نیست.»

به راستی بازیگری او بود که به نقش هاگرید به عنوان یک نیمه غول لطیف انسانیت بخشید و میان تماشاگران خاطره‌انگیز شد.

روز جمعه، استفن فرای در متنی که در توییتر منتشر کرد، از همبازی سابق خود تقدیر کرد و نوشت: من برای اولین بار دقیقاً 40 سال پیش با رابی کولترین ملاقات کردم. با دیدن او هیبت، خوف و عشق همزمان همه‌مان را فرا گرفت و به راستی که عمق، قدرت و استعداد او همه را شگفت‌زده کرد؛ خداحافظ، پیرمرد!»

کولترین آخرین بار با حضور در فیلم ویژه «بیستمین سالگرد هری پاتر: بازگشت به هاگوارتز»، خاطرات خود را در فیلم‌ها و تأثیر هاگرید مرور کرد.

او در مصاحبه‌ای در مورد علت محبوبیت شخصیت هاگرید گفته بود: «همه در دنیا دوست دارند یک مرد واقعاً بزرگ، قوی و خوب در کنارشان باشد، به همین سادگی. این جذابیت سوپرمن و اینگونه شخصیت‌ها است. هاگرید همیشه آدم خوبی بود، اینطور نیست؟»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رسانه کودک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عجیب  الناز شاکردوست در یک مراسم رسمی! + عکس