اقدام جدید نخست‌وزیر بریتانیا در حوزه مالیات


اقدام جدید نخست‌وزیر بریتانیا در حوزه مالیات

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، کوارتنگ در طرح «بودجه کوچک» در 23 ماه سپتامبر گفته بود که مالیات شرکت‌ها در 19 درصد متوقف می‌شود و افزایش مالیات به 25 درصد برنامه‌ریزی شده، در کنار مجموعه‌ای از دیگر کاهش‌های مالیاتی بدون بودجه...

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، کوارتنگ در طرح «بودجه کوچک» در 23 ماه سپتامبر گفته بود که مالیات شرکت‌ها در 19 درصد متوقف می‌شود و افزایش مالیات به 25 درصد برنامه‌ریزی شده، در کنار مجموعه‌ای از دیگر کاهش‌های مالیاتی بدون بودجه که بازارهای مالی را متزلزل کرده‌اند را لغو می‌کند.

تراس تنها چند ساعت پس از اخراج کوارتنگ گفت که تصمیم گرفته است این افزایش را حفظ کند، اقدامی که باعث افزایش 20 میلیارد دلاری مالیات عمومی می‌شود.

وی در یک کنفرانس خبری گفت: اکنون باید برای اطمینان بخشیدن به بازارها نظم مالی برقرار کنیم.

شرکت‌های بریتانیایی در حمایت از توقف مالیات شرکت‌ها صریح نبودند. بسیاری می‌گویند که ثبات سیاسی و اقتصادی بیشتر بر توانایی آنها در تصمیم‌گیری و انجام تجارت اهمیت دارد تا میزان مالیاتی که می‌پردازند.

برنامه کاهش مالیات 50 میلیارد دلاری با هدف افزایش رشد، به پوند ضربه زد و بانک انگلستان را مجبور کرد برای ایجاد ثبات در بازارها مداخله کند و باعث واکنش سیاسی شد که اکنون به قیمت کار کوارتنگ تمام شده است.

کیتی آشر، اقتصاددان ارشد موسسه مدیران بریتانیا گفت که توقف مالیات شرکت چیزی نبود که سازمان درخواست کرده بود و اصلا در لیست نبود.

وی افزود که تحولات سیاسی اخیر به علاوه افزایش تورم بر برنامه‌های سرمایه‌گذاری شرکت‌های متوسط ‌که بخش عمده‌ای از اعضای موسسه مدیران را تشکیل می‌دهند، تاثیر گذاشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش