دستگیری متهمی که حساب بانکی خود را در اهواز اجاره می‌داد


دستگیری متهمی که حساب بانکی خود را در اهواز اجاره می‌داد

کاربران باید ‏از اعتماد بی‌جا و اجاره دادن کارت بانکی خود به دیگران خودداری کنند همچنین برای نصب اپلیکیشن‌های بانکی از وب‌سایت مخصوص بانک مربوطه اقدام کنند.

رئیس پلیس فتا خوزستان از دستگیری متهمی که حساب بانکی خود را در اهواز اجاره می داد خبر داد و گفت: فرد مذکور از طریق نصب اپلیکیشن جعلی "بام بانک ملی" اقدام به کلاهبرداری می کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع ‏رسانی ‏پلیس فتا، سرهنگ کارآگاه علی حسینی با اشاره به دستگیری یک متهم پرونده کلاهبرداری در اهواز اظهار داشت: نامبرده مبلغ ۸۱۰ میلیون ریال از حساب بانکی فردی برداشت کرده بود.

وی با بیان اینکه متهم در کلانشهر اهواز شناسایی و دستگیر شده است ادمه داد : یکی از مهمترین روش‌های مجرمان سایبری در جرایم مالی فریب قربانیان برای اخذ حساب‌های بانکی آنان به عنوان حساب واسط برای انجام کلاهبرداری است، لذا کاربران باید ‏از اعتماد بی‌جا و اجاره دادن کارت بانکی خود به دیگران خودداری کنند همچنین برای نصب اپلیکیشن‌های بانکی از وب‌سایت مخصوص بانک مربوطه اقدام کنند.

سرهنگ حسینی ضمن اشاره به برگرداندن مبالغ برداشت شده به حساب شاکی، گفت: با توجه به اقرار صریح متهم ‏به اتهام وارده ، پرونده به دادسرا ارسال شد و متهم ضمن قرار مناسب روانه زندان شد.‏

وی در هشدار به اینکه مسئولیت تمامی تراکنش‌های حساب‌های بانکی‌ بر عهده مالکین حساب خواهد بود ، گفت: پلیس به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان است و درصورتی‌ ‏که کاربران با موارد ‏مجرمانه و یا مشکوک مواجهه شدند می توانند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به ‏آدرس ‏www.cyberpolice.ir ‎‏ بخش فوریت‌های سایبری پلیس فتا گزارش کنند.‏

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان