اقتصاد مالزی شگفتی آفرید


اقتصاد مالزی شگفتی آفرید

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، شاخص تولید صنعتی مالزی در ماه آگوست نسبت به سال قبل 13.6 درصد افزایش یافت که از انتظارات اقتصاددانان پیشی گرفت و به دلیل معدن، تولید و برق بود. این افزایش بیشتر از میانگین انتظار 9.5 درصدی...

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، شاخص تولید صنعتی مالزی در ماه آگوست نسبت به سال قبل 13.6 درصد افزایش یافت که از انتظارات اقتصاددانان پیشی گرفت و به دلیل معدن، تولید و برق بود. این افزایش بیشتر از میانگین انتظار 9.5 درصدی نظرسنجی رویترز از 12 اقتصاددان است. همچنین افزایشی بزرگتر از رشد 12.5 درصدی گزارش شده در جولای است.

در بخش تولید، مشارکت‌کنندگان اصلی تجهیزات حمل‌ونقل و سایر محصولات تولیدکننده (53.6 درصد)، محصولات الکتریکی و الکترونیکی (19.2 درصد) و همچنین محصولات معدنی غیرفلزی، فلزات اساسی و محصولات فلزی ساخته شده (13.6 درصد) بودند. صنایع داخلی 22.5 درصد و صنایع صادرات محور 12.4 درصد رشد داشته‌اند.

در این گزارش آمده است که رشد بخش معدن به ترتیب با افزایش هشت درصدی شاخص گاز طبیعی و شاخص نفت خام و میعانات گازی صورت گرفت.

بر اساس گزارش تایمز، برای هشت ماه اول سال 2022، شاخص تولید صنعتی مالزی 7.5 درصد افزایش یافته است. تولید با افزایش 9.6 درصدی، برق (6.5 درصد) و معدن (0.2 درصد) بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در