مخالفت میزبان گروه 20 با استفاده از دلار آمریکا در معاملات جهانی


مخالفت میزبان گروه 20 با استفاده از دلار آمریکا در معاملات جهانی

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، سایت خبری Tempo.co روز جمعه در گزارشی اعلام کرد که بانک مرکزی اندونزی مخالف استفاده از دلار آمریکا در معاملات صادرات و واردات است و خواستار استفاده از ارزهای محلی در پرداخت‌های بین المللی برای...

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، سایت خبری Tempo.co روز جمعه در گزارشی اعلام کرد که بانک مرکزی اندونزی مخالف استفاده از دلار آمریکا در معاملات صادرات و واردات است و خواستار استفاده از ارزهای محلی در پرداخت‌های بین المللی برای کاهش وابستگی به دلار شده است.

به گفته رسانه‌های محلی، نوگروهو جوکو پراستوو، رئیس دفتر نمایندگی بانک مرکزی اندونزی در شهر سولو (سوراکارتا)، طی اظهاراتی تأکید کرد که بیشتر معاملات تجاری بین المللی اندونزی با ارزهای خارجی، عمدتاً دلار انجام می شود.

این مقام مسئول پس از شروع نشستی درباره "استفاده از تسویه ارز محلی (LCS) برای افزایش کارایی صادرات و واردات منطقه بزرگ سولو" به خبرنگاران گفت: 90 درصد تسویه صادرات و واردات به دلار آمریکا است، در حالی که در واقع ارزش صادرات مستقیم اندونزی به آمریکا تنها 10 درصد و ارزش واردات از آمریکا تنها 5 درصد است.

وی اظهار داشت که تراکنش‌های ارز خارجی هزینه‌های تبدیل را به همراه دارد و وقتی به دلار آمریکا باشد، «هزینه تبدیل دو برابر می‌شود» که نشان می‌دهد سیستم پرداخت‌های دوجانبه به ارز محلی می‌تواند این مشکل را حل کند.

این مقام گفت: چهار کشور تا کنون با اندونزی موافقت کرده اند که از شیوه تسویه ارز محلی استفاده کنند، که شامل چین، ژاپن، تایلند و مالزی می‌شوند.

وی گفت: سنگاپور نیز در این طرح مشارکت دارد، اگرچه به طور کامل اجرا نشده است، و به زودی فیلیپین نیز مشمول این طرح خواهد شد. در حال حاضر، اجرای LCS با عربستان سعودی نیز در حال بررسی است.

اندونزی میزبان اجلاس بین المللی G20 با حضور 19 کشور و اتحادیه اروپا در 15 تا 16 نوامبر در جزیره بالی خواهد بود. اندونزی در حال حاضر ریاست گروه اقتصادهای پیشرو را بر عهده دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر