جلوگیری از خروج ارز با احیای کارخانه‌های راکد


جلوگیری از خروج ارز با احیای کارخانه‌های راکد

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، فتح الله بیات با ابراز خرسندی از احیای کارخانه‌های راکد و نیمه فعال در دولت سیزدهم، اظهار کرد: یکی از اقدامات شایسته و خوبی که دولت با جدیت در دستور کار دارد، فعال‌سازی مجدد کارخانه‌ها و...

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، فتح الله بیات با ابراز خرسندی از احیای کارخانه‌های راکد و نیمه فعال در دولت سیزدهم، اظهار کرد: یکی از اقدامات شایسته و خوبی که دولت با جدیت در دستور کار دارد، فعال‌سازی مجدد کارخانه‌ها و شرکت‌هایی است که از گردونه تولید خارج شده‌اند. احیای کارخانه‌های تعطیل و راکد، اشتغال مجدد نیروهای کار را به دنبال دارد و زمینه بازگشت کارگران بیکار شده را فراهم می‌کند لذا امیدواریم که این روند ادامه داشته باشد و کارخانه‌های راکد به چرخه تولید و صنعت برگردند.

وی ادامه داد: تعطیلی کارخانه‌ها باعث بیکار شدن بسیاری از کارگران و خانه‌نشین شدن آنها می‌شود، درنتیجه برای گذران زندگی ناچار به استفاده از مقرری بیمه بیکاری می‌شوند ولی بیمه بیکاری بودجه و منابع خاص خود را نیاز دارد. از طرفی کارگران بیکار شده اضافه کاری ندارند و از مزایای کمتری برخوردارند، در نتیجه حقوق کمی دریافت می‌کنند.

بیات افزود: کارگری که از بیمه بیکاری استفاده می‌کند، نمی‌تواند در جایی مشغول کار شود چون بیمه او قطع می‌شود و بیمه بیکاری با توجه به هزینه‌های زندگی نمی‌تواند تمام نیازهای او و خانواده‌اش را پوشش دهد.

این فعال کارگری احیای مجدد کارخانه‌ها و برقراری شیفت‌های کار را به سود کارگران دانست و گفت: وقتی کارگر در محیط کار سه شیفته مشغول فعالیت شود، صرفنظر از آرامش روحی و روانی که به دست می‌آورد، به لحاظ اقتصادی نیز تامین شده و حداقل‌های زندگی خود و خانواده‌اش را تامین خواهد کرد.

بیات با بیان اینکه فعال شدن مجدد کارخانه‌ها علاوه بر رشد و توسعه و آبادانی شهرها و مناطق محروم، در بهبود وضعیت اقتصادی و شغلی ساکنان‌ آن اثرگذار است، اظهار کرد: وقتی نیروهای کار در یک کارخانه مشغول کار می‌شوند، ده‌ها شغل مستقیم و غیرمستقیم و پایدار در آن مجموعه ایجاد می‌شود که در وضعیت اقتصادی و شغلی افراد منطقه تاثیر می‌گذارد.

وی با اشاره به حمایت دولت و بانک‌ها از کارخانه‌های راکد و نیمه فعال گفت: برخی از کارخانه‌ها به دلایل متعدد از جمله مشکلات اقتصادی، عدم تامین مواد اولیه، نبود نقدینگی، وام‌های بانکی، اقساط سنگین و مالیات و عوارض قادر به ادامه فعالیت نبودند و تعطیل و راکد شدند اما دولت می‌تواند با شناسایی و آسیب‌شنایی مشکلات این واحدها در بحث بیمه و مالیات یا امهال وام‌های بانکی به کمک بیاید و مشکلات آنها را حل و فصل کند.

این فعال حوزه کار با بیان اینکه با فعال‌سازی مجدد کارخانه‌ها نیازی به واردات از خارج نداریم، تاکید کرد: بیشتر کارخانه‌هایی که تعطیل یا راکد شده‌اند، در حوزه لوازم خانگی و پوشاک بودند، درصورتی که اگر به چرخه فعالیت و تولید برگردند، وابستگی ما به واردات کمتر می‌شود و به همان میزان ارز کمتری از کشور خارج می شود. این مساله تاثیر بسزایی در رونق تولید و کسب و کارهای داخل دارد و از خروج ارز از کشور در این شرایط جلوگیری می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن