مرمت قدیمی ترین حسینیه شیعیان در هند


مرمت قدیمی ترین حسینیه شیعیان در هند

یک روزنامه هندی از مرمت قدیمی ترین حسینیه در هند به مناسبت میلاد پیامبر اکرم(ص) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مرکز پژوهش ها و مطالعات کربلا، روزنامه هندی «سیاست» گزارش داد: مقامات محلی در شهر حیدرآباد که بیشتر ساکنان آن دوستدار اهل بیت(ع) هستند، قدیمی ترین حسینیه در این کشور را برای میزبانی از فعالیت های میلاد سیدکائنات و خاتم الانبیاء حضرت محمد مصطفی(ع) ترمیم کردند.

در این گزارش آمده است که قرار است که حسینیه قدیمی «پادشاهی عاشورخانه» میزبان جشن میلاد پیامبر اکرم(ص) باشد که بین 25 تا 28 مهر 1401 مطابق با 20 تا 23 اکتبر 2022 میلادی برگزار می شود.

این گزارش به نقل از «میر مرتضی علی موسوی» مسئول این حسینیه،اعلام کرد: هزاران نفر از مومنان برای مراسم میلاد پیامبر اکرم(ص) در این عاشورخانه حضور خواهند یافت.

این روزنامه هندی اعلام کرد: این حسینیه در سال 1592 میلادی به عنوان یک مکان میراثی و قدیمی ساخته شده است. این حسینیه دومین حسینیه قدیمی در شهر حیدرآباد پس از مسجد چهار منار است که در سال 1591 توسط سلطان محمد قولی قطب شاه، پنجمین پادشاه قطب شاه ساخته شد. این پادشاه بین 1518 تا 1687 میلادی حکومت کرد.

روزنامه سیاست در گزارش خود آورده است: حسینیه پادشاهی عاشورخانه مانند حسینیه های دیگر نزدیک به یک قرن پس از سقوط قطب شاه به دست ارتش مغول(محی الدین) معروف به اسم اورنگ زیب در سال 1687 میلادی شاهد روزهای بد بود. تا زمان روی کار آمدن دومین پادشاه سلسله آساف جاهی به قدرت که دستور کمک مالی سالانه به این حسینیه تاریخی را اعلام کرد.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک