سفارت صربستان در کی‌یف تعطیل شد


سفارت صربستان در کی‌یف تعطیل شد

سفارت صربستان در کی‌ یف به‌ منظور تامین امنیت پرسنل، به‌ طور موقت تعطیل شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، صربستان امروز یکشنبه اعلام کرد که سفارت این کشور در کی یف را به منظور تامین امنیت پرسنل این سفارتخانه به‌ طور موقت تعطیل کرده است.

در بیانیه منتشر شده در وبگاه سفارت صربستان در کی یف آمدهاست: کارکنان سفارتخانه تا زمانی که شرایط بازگشت به اوکراین فراهم شود، فعالیت های خود را در بلگراد ادامه خواهند داد.

در بیانیه فوق به هشدار وزارت امور خارجه صربستان به شهروندان خود درباره سفر به اوکراین که در ۱۳ فوریه داده شده هم اشاره شده است.

مقامات اوکراینی ساعاتی پیش اعلام کردند: روسیه چندین موشک «کینژال» را به سمت کی یف پایتخت و غرب اوکراین پرتاب کرده است.

در همین ارتباط، پیشتر اعلام شد که نشریه کلیمنکو تایم اوکراین می گوید آژیر حمله هوایی در مناطق اودسا، نیکولایف و پولتاوا و همچنین برخی مناطق غرب اوکراین به صدا درآمده است. مقامات این مناطق از شهروندان خواستند تا در پناهگاه ها بمانند.

رسانه های اوکراینی دیروز نیز اعلام کردند که آژیر خطر در پایتخت اوکراین و تمام مناطق این کشور به صدا درآمده که از حمله موشکی دوباره روسیه به شهرهای اوکراین حکایت داشت.

ارتش روسیه بامداد دوشنبه هفته گذشته حملات موشکی گسترده ای علیه زیرساخت‌ های اصلی اوکراین در مناطق مختلف این کشور را آغاز کرد. این حملات موشکی دو روز پس از انفجار در پل کریمه آغاز شد. ولادیمیر پوتین، رئیس‌ جمهور و مقامات ارشد روسیه اعلام کردند که دولت اوکراین «حمله تروریستی در پل کریمه» را طراحی و اجرا کرده است.

در حملات سه شنبه هفته گذشته شهرهای «کی‌ یف»، «اودسا»، «وینیتسا»، «ترنوپل»، «خملنیتسکی»، «دنپروپتروفسک» و «ژیتومیر» هدف حملات موشکی قرار گرفتند. بنا بر گزارش رسانه‌ های اوکراینی بیش از ۱۰ موشک به سمت شهرهای اوکراین شلیک شده بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا