حقوق کارمندان دولت حدود 1.3 میلیون تومان افزایش می‌یابد


حقوق کارمندان دولت حدود 1.3 میلیون تومان افزایش می‌یابد

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، مهرداد گودرزوند چگینی در توضیح جلسه امروز کمیسیون برنامه و بودجه گفت: بعد از تصویب کلیات لایحه اصلاح قانون بودجه سال 1401 کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری در جلسه علنی...

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، مهرداد گودرزوند چگینی در توضیح جلسه امروز کمیسیون برنامه و بودجه گفت: بعد از تصویب کلیات لایحه اصلاح قانون بودجه سال 1401 کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری در جلسه علنی امروز، این لایحه برای بررسی مجدد به کمیسیون برنامه ارجاع شد. کمیسیون برنامه در جلسه امروز خود جزییات این لایحه را مجددا رسیدگی کرد.

وی توضیح داد: طبق مصوبه امروز کمیسیون برنامه و بودجه مقرر شد افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری به جای شهریور، از اول مهرماه اجرا شود؛ لذا 5 درصد به منابع پیش بینی شده دولت برای اجرای این لایحه اضافه شده که این منابع به پایه حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری اضافه می شود.

گودرزوند چگینی افزود: بر این اساس حقوق بازنشستگان لشگری و کشوری به جای 900 هزار تومان، حدود یک میلیون و 400 هزار تومان تا یک میلیون و 600 هزار تومان افزایش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: همچنین به میزان حقوق کارکنان دولت حدود یک میلیون و 300 هزار تومان تا یک میلیون و 350 هزار تومان اضافه می‌شود که این مبلغ بدون محاسبه حق اولاد و حق عائله‌مندی است.

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره میزان افزایش حق اولاد و حق عائله‌مندی در این لایحه گفت: حق عائله‌مندی و حق اولاد به ازای هر فرزند به ترتیب 100 درصد و 50 درصد افزایش پیدا می‌کند.

وی درباره میزان حقوق جانبازان و رزمندکان معسر نیز گفت: طبق این مصوبه، حقوق جانبازان و رزمندگان معسر فاقد شغل و درآمد به 5 میلیون و 600 هزار تومان افزایش پیدا کرده و حقوق افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی نیز 30 درصد زیاد می‌شود.

گودرزوند در پایان گفت: گزارش کمیسیون برنامه و بودجه به هیات رییسه مجلس جهت بررسی در صحن علنی ارجاع شد. مصوبه این کمیسیون در جلسه سه شنبه هفته جاری مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت. این لایحه در صورت تصویب در مجلس و تایید شورای نگهبان از اول مهرماه اجرا می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر | تیپ خاص و متفاوت زنان یگان ویژه در رژه روز ارتش