حمله خونین 2 مرد ناشناس به محیط بان علی اصغر محمدی در سرخس + جزییات


حمله خونین 2 مرد ناشناس به محیط بان علی اصغر محمدی در سرخس + جزییات

حوادث رکنا؛ محیط‌بان حافظ دریاچه ملی بزنگان شب‌گذشته هنگام حفاظت و حراست از این اثر طبیعی توسط ۲ فرد ناشناس با ضربات چاقو مصدوم شد.

به گزارش رکنا؛ فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: شب گذشته حدود ساعت ۲۱، دو فرد ناشناس به پاسگاه محیط بانی دریاچه طبیعی ملی بزنگان شهرستان سرخس وارد شدند و محیط بان علی اصغر محمدی را با ضربات چاقو مورد ضرب و شتم قرار دادند و سپس از محل متواری شدند.

ابوالفضل شعبانی افزود: از همان ساعات اولیه طبق دستور مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، به قید فوریت پرونده قضایی تشکیل شد و تلاش برای دستگیری متخلفان و متعرضان در حال انجام است.

شعبانی گفت: حافظان طبیعت که در اوج مظلومیت با از خودگذشتگی سعی در حفاظت و حراست از محیط زیست کشور را به عنوان موهبت الهی و ثروت ملی دارند، اینگونه در این راه از جان خود مایه می‌گذارند و تا کنون حدود ۱۴۶ شهید محیط بان در کشور برای حفاظت از تنوع زیستی و ذخایر ژنتیکی این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

به گفته وی خوشبختانه هم اکنون حال عمومی این محیط بان مساعد و رو به بهبود است.

بزنگان معروف به 'کل بی‌بی' تنها آبگیر طبیعی با وسعت حدود ۸۰ هکتار است که در فاصله ۱۳۰ کیلومتری مشهد، ۷۵ کیلومتری جنوب غربی سرخس و ۳.۵ کیلومتری شمال شرق روستای بزنگان به عنوان یکی از زیباترین دریاچه‌های کشور دامن گسترده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403