پیش‌بینی رکود شدیدتر در انگلیس پس‌از تغییر قانون مالیات


پیش‌بینی رکود شدیدتر در انگلیس پس‌از تغییر قانون مالیات

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساکس دورنمای اقتصادی انگلیس را تیره‌تر پیش‌بینی می‌کند و در مورد یک رکود عمیق‌تر در سال آینده میلادی هشدار داده‌است. لیز تراس، نخست‌وزیر انگلیس هفته گذشته وزیر دارایی را...

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساکس دورنمای اقتصادی انگلیس را تیره‌تر پیش‌بینی می‌کند و در مورد یک رکود عمیق‌تر در سال آینده میلادی هشدار داده‌است. لیز تراس، نخست‌وزیر انگلیس هفته گذشته وزیر دارایی را برکنار و بخش‌هایی از برنامه اقتصادی تصویب‌شده را لغو کرد.

این بانک وال‌استریت قبلاً پیش‌بینی کرده بود تولید اقتصادی انگلیس در سال آینده میلادی 0.4 درصد کاهش می‌یابد، اما حالا این رقم را تا 1 درصد افزایش داده‌است. این بانک تخمین می‌زند تورم در انگلیس در پایان سال آینده برابر با 3.1 درصد باشد.

تحلیلگران گلدمن ساکس طی یادداشتی اعلام کردند:«کند شدن روند رشد اقتصاد انگلیس، سخت‌گیرانه‌تر شدن شرایط پولی و افزایش مالیات شرکتی از آوریل سال آینده باعث می‌شود دورنمای رشد اقتصاد انگلیس تیره‌تر شود و انتظار یک رکود شدیدتر را داشته باشیم».

تراست گفت با توجه به مختل شدن بازارهای مالی، مالیات شرکتی در سال آینده تا 25 درصد افزایش می‌یابد و این یک تغییر اساسی نسبت‌به 19 درصد کاهش مالیاتی بود که قبلاً به‌دنبال کوچک شدن غیرمنتظره اقتصاد انگلیس در ماه اوت اعلام‌شده بود.

بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساکس به تغییرات احتمالی دیگری در سیاست‌های مالی انگلیس طی روزهای آینده اشاره کرد، اما اعلام کرد احتمالاً برنامه تضمین قیمت انرژی این کشور تغییری نخواهد کرد چون این طرح برای حمایت از خانواده‌ها در زمستان ضروری است.

این بانک همچنین پیش‌بینی می‌کند بانک مرکزی انگلیس فشار کمتری را برای سخت‌تر کردن سیاست‌های پولی خود متحمل شود. بنابراین احتمالاً نرخ بهره را 4.75 درصد به‌جای 5 درصد افزایش خواهد داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس