بازگشت وام‌های سوخت شده با افشای اسامی بدهکاران بانکی


بازگشت وام‌های سوخت شده با افشای اسامی بدهکاران بانکی

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از وزارت امور اقتصادی و دارایی، «سید احسان خاندوزی» با اشاره به انتشار صورت‌های مالی سال 1400 شرکت‌های دولتی غیر بورسی در سامانه کدال اظهار داشت: سال گذشته در ابتدای دولت سیزدهم که برای نخستین بار صورت مالی...

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از وزارت امور اقتصادی و دارایی، «سید احسان خاندوزی» با اشاره به انتشار صورت‌های مالی سال 1400 شرکت‌های دولتی غیر بورسی در سامانه کدال اظهار داشت: سال گذشته در ابتدای دولت سیزدهم که برای نخستین بار صورت مالی 300 شرکت دولتی را منتشر کردیم برخی ایراد گرفتند که اینها مربوط به دولت قبل است که اعلام شده نه دوره عملکرد خود شما و همچنین انتشار این صورت‌های مالی چه کمکی به مسائل اقتصادی کشور می‌کند.

وزیر اقتصاد افزود: امسال و در روزهای گذشته صورت‌های مالی 400 شرکت دولتی را منتشر کردیم، خیلی هم تحت فشار بودیم که این تعداد کمتر شود، اما به جز هشت شرکتی که مسائل تحریمی داشت و نباید دشمنان سوءاستفاده می‌کردند تمام شرکت‌های دیگر را به عنوان شفافیت اعلام کردیم و به این طریق هم به شبهه سیاسی بودن جواب دادیم و هم نشان دادیم همین شفافیت موجب شده مدیران دستگاه‌های دولتی به سمت اصلاح عملکرد بروند.

وی خاطرنشان کرد: 140 شرکت دولتی درآمد عملیاتی آنها در سال گذشته افزایش پیدا کرده و 97 درصد رشد درآمد داشتند، همچنین 111 شرکت دولتی هم که به دلایل مختلفی زیان انباشته داشتند حدود نیمی از آنها یا به سمت سودآوری حرکت کردند یا از وضعیت ورشکستگی نجات پیدا کردند، حدود 57 درصد به سمت سودآوری حرکت کردند و این مسیر ادامه دارد.

خاندوزی ادامه داد: حتی در حوزه بانک‌های دولتی که شفافیت ابر بدهکاران بانکی را انجام دادیم موجب شده بسیاری از تسهیلات سوخت شده برگردد، برای بانک‌های توسعه تعاون، توسعه صادرات و مسکن و ... یک‌سوم تسهیلات سوخت شده "ام پی ال" کاهش و در بانک ملی 14 درصد کاهش پیدا کرده؛ اینها ثمرات حرکت به سمت شفافیت آرام آرام خود را در عرصه مدیریت نشان می‌دهد.

وزیر اقتصاد تأکید کرد: برای اینکه بستر مشارکت مردم، فعالان اقتصادی و صاحبنظران را فراهم کنیم همچنان پای شفافیت ایستاده‌ایم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تالاب‌ های چهارمحال‌ و بختیاری از جاذبه های گردشگری در نوروز + عکس