نمایشگاه کیش اینوکس شروع شد


نمایشگاه کیش اینوکس شروع شد

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، در ابتدای آیین گشایش این رویداد مهم اقتصادی، مهدی کشاورز رئیس منطقه آزاد کیش برگزاری چنین رویدادی را در جزیره مرجانی کیش یک انتخاب هوشمندانه دانست و گفت: این نمایشگاه که به کیش اینوکس شهره است هم...

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، در ابتدای آیین گشایش این رویداد مهم اقتصادی، مهدی کشاورز رئیس منطقه آزاد کیش برگزاری چنین رویدادی را در جزیره مرجانی کیش یک انتخاب هوشمندانه دانست و گفت: این نمایشگاه که به کیش اینوکس شهره است هم اکنون به رویدادی اثر گذار و قابل اعتماد در اکو سیستم اقتصادی کشور تبدیل شده است. وی اضافه کرد: انتخاب جزیره کیش به عنوان میزبان رویدادی هدفمند در پی آن است تا در چشم انداز اقتصادی کشور برای طراحی راهبرد‌های حرفه‌ای و بهره مندی از حمایت‌های نظام پولی، مالی و سرمایه گذاری کشور نقش آفرینی کند.


وی اضافه کرد: این رویداد هم اکنون محفلی برای ارائه و خلق تصویر کامل از شرایط اقتصادی و ظرفیت‌های آن شده و سالانه بر غنای آن افزوده می‌شود.


وی افزود: رویداد امسال از ویژگی متفاوتی از جمله حضور بانک مرکزی جمهوری اسلامی و بانک سایروس نخستین بانک افشور ثبت شده در جزیره کیش است که می‌توان حضور این بانک نخستین گام در مسیر تحقق اهداف تامین مالی بین المللی دانست.


دومین سخنران این مراسم حسین عبده تبریزی بود. او با اشاره به مشکلات اقتصاد ایران گفت: وقتی رابطه اقتصادی با جهان ضعیف شود، رشد اقتصادی نیز با چالش مواجه خواهد شد.


این استاد دانشگاه حوزه اقتصاد به این نکته نیز اشاره کرد که بازار مالی نباید به گونه‌ای باشد که به قوانین آن احترام گذاشته شود، اما در عمل با شک و تردید به آن نگریست.


علیرضا دلیری؛ دستیار معاون علمی و فناروی رییس جمهور گفت: در سال‌های گذشته با بسترسازی‌های انجام گرفته در شتاب دهنده و مراکز نوآفری کشور بیش از هفت هزار و 500 شرکت دانش بنیان و حدود 6 هزار استارتاپ ایجاد شده است.


وی اضافه کرد: با توجه به نامگذاری امسال به عنوان سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین در برنامه‌های جاری تمرکز بر روی تزریق فناوری به صنایع از اولویت‌های دولت بوده به طوریکه معقتدیم ایده‌ها باید از دل صنایع پدیدار و رشد و توسعه پیدا کنند.


دلیری گفت: با این راهکار به دنبال هدایت صنایع بزرگ از بستر سنتی به سمت بستر فناورانه هستیم و در قانون جهش تولید نیز تسهیلاتی از جمله معافیت مالیاتی از صنایعی که از ایده‌های دانش بینان، فناور و استارتاپی استفاده کنند پیش بینی شده است.


همچنین عیوض لو عضو هیئت مدیره سازمان بورس، کیش اینوکس را فرصت ویژه برای سرمایه‌گذاران دانست. او از اهمیت بستر سازی و رشد سرمایه گذاری و همچنین ثبات مالی در باب تصمیم گیری سیاست گذاران پولی مالی گفت. عیوض لو مشکل اصلی بخش اقتصاد را تشکیل تامین سرمایه ثابت دانست.


او همچنین گفت: چهادهمین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری کشور و نهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی فرصت مناسبی برای مشارکت کنندگان در زنجیره سرمایه گذاری است تا بتوانند با اشتراک گذاری برنامه و دستاورد‌های خود به توسعه هم افزایی بازار مالی کمک کنند.


حسین قربانزاده نیز دوشنبه شب در آغاز بکار چهاردهمین نمایشگاه فرصت‌های سرمایه گذاری کشور و نهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی در جزیره کیش اظهار کرد: انتظار می‌رود منابع اقتصادی کشور با واگذاری به بخش خصوصی از زندان ناکارآمدی آزاد شود.


بخش نمایشگاهی رویداد کیش اینوکس 2022 عصر دوشنبه گشایش یافت که در آن 250 شرکت و سازمان خصوصی و دولتی توانمندی‌های خود در موضوعات تخصصی را به نمایش گذاشته اند. الگو‌های نوین مالی از بازار پول و سرمایه، معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری در کشور و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، بانک داری بین المللی، دیپلماسی اقتصادی، توسعه تجارت با کشور‌های منطقه، اقتصاد الکترونیک و تاسیس بورس بین الملل، اقتصاد مسکن و آینده پژوهی از دیگر رویکرد‌های این رویداد است. بازدیدکنندگان می‌توانند هر روز از 25 تا 28 مهرماه ساعات 17 تا 22 برای بازدید از این نمایشگاه به محل نمایشگاه‌های بین المللی جزیره کیش واقع در جنب فرودگاه مراجعه کنند.


حضور شرکت‌ها و بنگاه‌های مختلف با سبد محصولات و خدمات جدید مالی در نمایشگاه کیش اینوکس نوید بخش روز‌های خوب و روشن است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی