مبادلات تجاری ایران و اروپا به 3.4 میلیارد دلار رسید


مبادلات تجاری ایران و اروپا به 3.4 میلیارد دلار رسید

مبادلات تجاری ایران و اتحادیه اروپا در ۸ ماه نخست سال جاری میلادی با رشد ۲۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۳.۴ میلیارد یورو رسید.

مبادلات تجاری ایران و اروپا به 3.4 میلیارد دلار رسید

به گزارش راهبرد معاصر، پایگاه خبری کمیسیون اروپا (یورواستات) کل مبادلات تجاری ایران و 27 عضو اتحادیه اروپا را در 8 ماه نخست سال جاری میلادی 3 میلیارد و 403 میلیون یورو اعلام کرد.

مبادلات تجاری ایران و اتحادیه اروپا در 8 ماه نخست امسال با رشد 28 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن مواجه شده است. ارزش تجارت دو طرف در 8 ماه نخست سال 2021 بالغ بر 2 میلیارد و 649 میلیون یورو اعلام شده بود.

بر اساس این گزارش صادرات اتحادیه اروپا به ایران در 8 ماهه 2022 و واردات اتحادیه اروپا از ایران در این دوره با رشد دو رقمی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است.

اتحادیه اروپا در ماه‌های ژانویه تا اوت امسال 727 میلیون یورو کالا از ایران وارد کرده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 31 درصدی داشته است. واردات اتحادیه اروپا از ایران در ماه‌های ژانویه تا اوت 2021 بالغ بر 555 میلیون یورو اعلام شده بود.

صادرات اتحادیه اروپا به ایران در 8 ماه نخست امسال نیز رشد 28 درصدی داشته و به 2 میلیارد و 676 میلیون یورو رسیده است. کشورهای اروپایی در مدت مشابه سال قبل 2 میلیارد و 94 میلیون یورو کالا به ایران صادر کرده بودند.

*آلمان بزرگترین شریک تجاری ایران در اروپا

بر اساس این گزارش آلمان بزرگترین شریک تجاری ایران در میان کشورهای اروپایی طی 8 ماهه 2022 بوده است. کل مبادلات ایران و آلمان در این دوره با رشد 8 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به 1 میلیارد و 214 میلیون یورو رسیده است.

صادرات آلمان به ایران در این دوره 9 درصد افزایش یافته و به یک میلیارد و 22 میلیون یورو رسیده است. واردات آلمان از ایران در 8 ماهه امسال نیز با افزایش 4 درصدی مواجه شده و به 192 میلیون یورو رسیده است. آلمان در مدت مشابه سال قبل 939 میلیون یورو کالا به ایران صادر و 184 میلیون یورو کالا از ایران وارد کرده بود./ تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر تیپ و چهره دومین بازیگر نقش «نجلا» / محیا دهقانی جنجال کرد!