ارزش واقعی سهام عدالت چند میلیون تومان است؟


ارزش واقعی سهام عدالت چند میلیون تومان است؟

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، ارزش واقعی سهام عدالت، بر مبنای ارزش اولیه 492 هزار تومانی، حدود دو سال است که در محدوده 10 تا 12 میلیون تومان است. این رقم زیر سایه وضعیت کلی بازار بوده و بر این اساس نیز اکنون به حدود 10 میلیون...

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، ارزش واقعی سهام عدالت، بر مبنای ارزش اولیه 492 هزار تومانی، حدود دو سال است که در محدوده 10 تا 12 میلیون تومان است. این رقم زیر سایه وضعیت کلی بازار بوده و بر این اساس نیز اکنون به حدود 10 میلیون تومان رسیده است.


در این راستا، در یازدهم مهرماه سال گذشته ارزش واقعی سهام عدالت با ارزش اولیه 492 هزار تومانی بیش از 12 میلیون و 500 هزار تومان و در 28 آبان ماه حدود 11 میلیون و 500 هزار تومان قیمت داشت. اما روند نزولی در بورس باعث کاهش ارزش این سهام نیز شد؛ به طوریکه ارزش واقعی سهام عدالت با ارزش اولیه 492 هزار تومانی در 29 بهمن سال گذشته، 10 میلیون و 351 هزار تومان قیمت داشت.


اما در نهم فروردین امسال ارزش واقعی این سهام با ارزش اولیه 492 هزار تومانی 11 میلیون و 500 هزار تومان بود که با توجه به صعود بازار، در اواخر فروردین این رقم به حدود 12 میلیون و 275 هزار تومان رسید. تا 18 اردیبهشت افزایش ارزش سهام عدالت ادامه داشت و به 12 میلیون و 763 هزار تومان هم رسید. اما دوباره روز‌های پرنوسان بازار روی ارزش سهام عدالت نیز تاثیر گذاشت و 10 خردادماه، ارزش واقعی سهام عدالت با ارزش اولیه 492 هزار تومانی، 12 میلیون و 580 هزار تومان و در چهارم تیرماه نیز حدود 12 میلیون و 489 هزار تومان بود.


بر این اساس، چراغ‌های قرمز بورس بر سهام عدالت نیز سایه انداخته و ارزش واقعی سهام عدالت با ارزش اولیه 492 هزار تومانی در شهریورماه 10 میلیون و 463 هزار تومان بود. این سهام در اوایل مهرماه 10 میلیون و 484 هزار تومان قیمت داشت و طبق آخرین آمار قیمت آن تا 10 میلیون 195 هزار تومان کاهش پیدا کرده است.


البته همه این مباحث درحالی مطرح می‌شود که امکان فروش این سهام برای مشمولان وجود ندارد و این افراد همچنان باید منتظر تصمیم مسئولان برای تعیین تکلیف سهام عدالت باشند. این توقف فروش نیز از اواسط سال 1399 و پس از سقوط تاریخی بورس آغاز شد و همچنان هم با وجود وعده‌های زیاد چه در دولت قبل و چه در دولت فعلی درمورد تعیین تکلیف سهام عدالت، ادامه دارد.


بر اساس این گزارش، پس از آزادسازی سهام عدالت، مشمولان این سهام که روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده بودند، می‌توانند با مراجعه به سامانه www.samanese.ir ارزش واقعی سهام و جزئیات دارایی خود را مشاهده کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سهام عدالت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در