تعدیل نصاب‌های مالیاتی متناسب با نرخ تورم ابلاغ شد


تعدیل نصاب‌های مالیاتی متناسب با نرخ تورم ابلاغ شد

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، داود منظور، طی بخشنامه‌ای، نصاب‌های تعدیل شده مندرج در قانون مالیات‌‏های مستقیم باتوجه‌به نرخ تورم اعلامی از سوی مرکز آمار ایران را که در تاریخ نهم مردادماه سال جاری توسط هیات وزیران به تصویب...

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، داود منظور، طی بخشنامه‌ای، نصاب‌های تعدیل شده مندرج در قانون مالیات‌‏های مستقیم باتوجه‌به نرخ تورم اعلامی از سوی مرکز آمار ایران را که در تاریخ نهم مردادماه سال جاری توسط هیات وزیران به تصویب رسیده بود، جهت اجرا به ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور ابلاغ کرد.

مطابق این بخشنامه، حدنصاب موضوع ماده 131 قانون مالیات‏های مستقیم برای طبقه اول، 200 میلیون تومان و برای طبقه دوم 400 میلیون تومان تعیین شده که برای عملکرد سال 1401 اجرایی خواهد شد.

همچنین بر اساس مفاد این بخشنامه، سقف بخشودگی هزینه‌های تحقیقاتی و پژوهشی موضوع‌بند (س) ماده 132 قانون مالیات‏های مستقیم یک میلیارد تومان و هزینه‌های پرداختی قابل‌قبول مربوط به تبصره (3) ماده 147 قانون مذکور نیز 20 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

همچنین نصاب مربوط به میزان بدهی بابت ممنوع‌الخروجی موضوع ماده 202 قانون مالیات‏های مستقیم، برای اشخاص حقوقی تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری مبلغ دو میلیارد تومان، برای سایر اشخاص حقوقی و اشخاص حقیقی تولیدی 800 میلیون تومان و برای سایر اشخاص حقیقی 40 میلیون تومان تعیین شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آتش بازی دمبله و ام‌باپه در لوشامپیونه