قدرت دلار ماندنی نیست


قدرت دلار ماندنی نیست

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، در حالی که به دلیل افزایش زیان ین ژاپن در برابر دلار آمریکا در روزهای اخیر، انتقادها از سوی دولت، علیه بانک ژاپن افزایش یافته است، این بانک اتهامات را رد می‌کند. نخست‌وزیر ژاپن، فومیو کیشیدا گفت...

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، در حالی که به دلیل افزایش زیان ین ژاپن در برابر دلار آمریکا در روزهای اخیر، انتقادها از سوی دولت، علیه بانک ژاپن افزایش یافته است، این بانک اتهامات را رد می‌کند.

نخست‌وزیر ژاپن، فومیو کیشیدا گفت که دولت انتظار دارد سیاست پولی بانک عوامل مختلفی را در نظر بگیرد. اگر نرخ ارز خارجی بیش از حد تغییر کند ما باید از نزدیک با بانک مرکزی هماهنگ شویم و اقدامات مناسب را در نظر بگیریم.

تاکشی شینا، قانونگذار اصلی اپوزیسیون حزب دموکراتیک ژاپن گفت: «دولت و بانک مرکزی در جهت مخالف حرکت می‌کردند».

این بانک علی‌رغم افزایش شدید نرخ بهره توسط سایر بانک‌های مرکزی از دسامبر گذشته برای مدت طولانی بر سیاست پولی فوق‌العاده سست پافشاری می‌کند.

این بانک برای محافظت از ارزش ین ژاپن در برابر دلار آمریکا، چند بار در بازار مداخله کرده است اما برابری همچنان به کاهش خود ادامه می‌دهد و به سطح 150 نزدیک می‌شود.

هاروهیکو کورودا، رئیس بانک تاکید کرد که دلار آمریکا نه تنها در برابر ین ژاپن بلکه در برابر تمام ارزهای اصلی در حال افزایش است و افزود که قدرت دلار آمریکا ادامه نخواهد داشت.

وی در پاسخ به شینا گفت: ادعای شما مبنی بر اینکه تسهیلات کمی و کیفی ما شکست مطلق بوده خلاف واقعیت است، من قصد کناره‌گیری ندارم.

این در حالی است که تعداد ورشکستگی شرکت‌ها در کشور ژاپن در سه ماهه سوم 6.9 درصد افزایش یافته که اولین افزایش در سه سال گذشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !