گزارش تسنیم از ‌مراسم نکوداشت ‌موید‌خراسانی در مشهد/ روایتی از عنایت امام رضا(ع) به استاد


گزارش تسنیم از ‌مراسم نکوداشت ‌موید‌خراسانی در مشهد/ روایتی از عنایت امام رضا(ع) به استاد

مراسم بزرگداشت مرحوم سید رضا موید خراسانی، شاعر و ذاکر برجسته کشور با حضور شعرای آیینی، مداحان و ذاکران اهل بیت علیهم السلام در مشهد برگزارشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، شب گذشته به همت بنیاد بین المللی امام رضا(ع) و با همکاری موسسه جوانان آستان قدس رضوی، کانون مداحان و شاعران آئینی،اداره کل اوقاف و امور خیریه مشهد و حوزه مقاومت بسیج شورای شهر مشهد در تالار نور مشهد برگزار شد.

حجت‌الاسلام زمانی از شعرای آیینی در خصوص آشنایی خود با مرحوم موید اظهارداشت: بنده زمانی که 18 سال داشتم به مشهد مقدس مشرف شدم. در مشهد با استاد موید تماس گرفتم ایشان فرمودند زائر هستید عرض کردم بله، فرمودند منزل ما با حرم مطهر فاصله دارد بنابراین بنده خدمت می‌رسم. در نهایت در انتشارات علیزاده واقع در خیابان آیت الله بهجت قرار ملاقات را گذاشتیم.

وی ادامه داد: رفتار متواضعانه استاد موید بنده را شیفته خود کرد و تشویق های ایشان سبب شد راهشان را در عرصه شعر و شاعری ادامه دهم.

وی اشتهار و پرآوازگی را از ویژگی های اشعار استاد موید عنوان کرد.

این شاعر آئینی در ارادت موحوم موید نسبت به امام حسین(ع) بیان کرد: استاد موید هر زمانی به زیارت امام حسین (ع) مشرف می شدند چنان حال عجیبی به ایشان دست می داد که گویا زیارت اولشان است.

وی تصریح کرد: از مرحوم موید 50 شعر با موضوع اربعین به جای مانده است و این نشان از همت استاد در احیای اربعین و قوی بودن مغناطیس زیارت اباعبدالله(ع) در ذهن ایشان است.

زمانی همچنین خاطرنشان کرد: برخی اشعار ایشان بر اساس تقویم قمری و مناسبت ها بود و این نشان می دهد ایشان به دنبال احیای ایام الله بودند و کتاب های اشعار خود را با مناسبت های تاریخ اسلام هماهنگ کرده بودند.

وی با اشاره به ارادت استاد موید به شهدا افزود: آقای موید در هر تشییع جنازه شهدا و نیز در سنگر شهدا شعر می‌سرود که خواندن اشعار ایشان ما را به یاد خاطرات دفاع مقدس می اندازد و اینها بخشی از کارنامه ملکوتی این استاد گرانقدر است.

ساده‌زیستی و بی‌ادعایی

در ادامه این مراسم، کلامی زنجانی از دیگر شعرای آیینی کشورمان استاد موید را حلقه وصال بین استاد اکبرزاده ها و شفق ها با شاعران آذری زبان خواند.

وی افزود: هر چه خوبان دارند استاد موید در ذاکری، شاعری، ساده زیستی و بی‌ادعایی داشت. تعهد به مکتب اسلام و انقلاب از ویژگی های بارز این استاد بزرگ در شعر و شاعری بود.

سید حمیدرضا برقعی نیز در ادامه این مراسم گفت: من از استاد مؤید آموختم که شعر، تنها صنعت و آرایه‌های ادبی نیست. هرچند وی تسلط بالایی بر اصول سرودن شعر داشت اما حال خوب استاد مؤید به ما ثابت کرد که شعر خوب گفتن، حال خوب و خلوص نیت زیادی می‌خواهد. حال خوبی که بسیاری از ما آن را بلد نیستیم.

زهیر سازگار نیز از دیگر شعرای آیینی حاضر در این مراسم بود که ضمن بیان اشعاری در مدح و ثنای مرحوم موید، شاعران و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را خادمان حقیقی ایشان ذکر کرد.

عنایت امام رضا(ع) به استاد موید

شفق؛ ذاکر و شاعر اهل بیت(ع) با اشاره به مجموعه هشت کتاب شعر به چاپ رسیده از مرحوم موید ابراز کرد: با عنایت حضرت رضا (ع) این آثار از ایشان بر جای مانده و به چاپ رسیده است.

در پایان مراسم نکوداشت آقایان ماهرخسار، واعظی، قانع، سیدی، مبارز ، پویانفر به مدیحه سرایی و شعرخوانی پرداختند.

گفتنی است، حجت الاسلام گنابادی نژاد معاون امور زائران در استانداری خراسان رضوی، ارجاعی شهردار مشهد و حجت الاسلام احمدزاده مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی،نصر پور مدیر کل صدا و سیمای استان خراسان رضوی و تعدادی از اعضای شورای شهر مشهد نیز در این مراسم حضور داشتند.

انتهای پیام/282/.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم خطرناک و خونسردانه سرقت کابل های برق در خرمشهر / سارق جوان زمینگیر شد + عکس