آیا روبیکا برنامه خوبی است ؟


آیا روبیکا برنامه خوبی است ؟

این سوال حالا ترند این روزهاست. که آیا روبیکا برنامه خوبی است ؟ و میتوان آن را جایگزینی مناسب برای اینستاگرام دانست ؟ ما در این بخش از توضیحات و همچنین به نقل از وب سایت پی سی پلاس قصد داریم تا معایب و مزیت های اپلیکیشن روبیکا را...

آیا روبیکا برنامه خوبی است ؟

این سوال حالا ترند این روزهاست. که آیا روبیکا برنامه خوبی است ؟ و میتوان آن را جایگزینی مناسب برای اینستاگرام دانست ؟ ما در این بخش از توضیحات و همچنین به نقل از وب سایت پی سی پلاس قصد داریم تا معایب و مزیت های اپلیکیشن روبیکا را برای شما بازگو کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا خود متوجه شوید که آیا روبیکا برنامه خوبی است یا خیر.

قبل از آن که بگویم آیا روبیکا برنامه خوبی است یا خیر بهتر است کمی با این اپلیکیشن آشنا شوید. سالهاست که بین مردم و مسئولین این سوال و این چالش به وجود آمده است که آیا باید از اپلیکیشن های داخلی استفاده کنیم و یا اپلیکیشن های خارجی ؟ به گفته ی کاربران و بررسی هایی که انجام‌ شد، اپلیکیشن خارجی اینستاگرام بسیار کارآمدتر و مفید تر و حرفه ای تر نسبت به روبیکا می باشد اما مسئولین هم اعتقاد دارند که کاربران ما بایستی از اپلیکیشن های بومی و داخلی استفاده کنند.

اما این پرسش تا کجا ادامه دارد و تا چه زمان میتوان پی برد که آیا روبیکا می تواند جایگزینی مناسب باشد یا خیر؟ روبیکا که در واقع یک اپلیکیشن چند رسانه ای می باشد ، همچون اینستاگرام تمامی امکانات را دارا بوده و سعی کرده است با اضافه کردن قابلیت های جدید تمایزهایی نسبت به اینستاگرام داشته باشد. مثلاً یکی از بهترین وضعیت های روبیکا قابلیت برگزاری کلاس های آنلاین و برقراری ارتباط بین دانش آموزان و معلمان بود که در دوران کرونا به شدت به دانش آموزان کمک کرد و یا در کنار آن می توان به استفاده حجم اینترنت بسیار کم و یا هم چنین قابلیت پرداخت شارژ و غیره را اشاره کرد که در اپلیکیشن خارجی این مورد پیدا نمی شود.

حال از اینها بگذریم در ادامه ابتدا سعی می‌کنیم تا مزیت های روبیکا را گفته و در انتها معایب این برنامه که بعد از مطالعه اینها خود متوجه خواهید شد که آیا روبیکا برنامه خوبی است و می‌توان آن را جایگزینی مناسب برای اینستاگرام دانست یا خیر؟

مزیت های برنامه روبیکا

۱-قابلیت نصب به روی کامپیوتر

شاید اولین دلیلی که اینروزها میتوان به آن اشاره کرد و گفت آیا روبیکا برنامه ی خوبی است ؟ قابلیت نصب آن به روبی ویندوز می باشد.هر چند تا این لحظه نسخه ای برای ویندوز و کامپیوتر از سوی شرکت سازنده روبیکا منتشر نشده است اما شما با استفاده از برنامه هایی می توانید روبیکا برای کامپیوتر را نصب و اجرا کنید.

۲-قابلیت خرید شارژ

از آن جایی که درصد قابل توجهی از مردم ایران از خطوط ایرانسل و همراه اول استفاده میکنند که نیاز به خرید شارژ و خرید بسته اینترنتی دارد این قابلیت نیز در روبیکا فعال بوده که شما می توانید به راحتی پرداخت های خود را انجام دهید.

۳-دنیای فیلم و سریال و موسیقی

یکی دیگر از ویژگی هایی که می توان به آن اشاره کرد که گفت آیا روبیکا برنامه خوبی است یا خیر این است که در آن دنیایی از فیلم و سریال و موسیقی می توانید پیدا کنید که خود به نوعی مزیت بزرگی محسوب می شود.

۴-دیگر مزیت های روبیکا

  • قابلیت ساخت کانال
  • داشتن نسخه های وب ، اندروید و ios
  • قابلیت تماس صوتی و تصویری
  • قابلیت کسب درآمد از روبیکا
  • قابلیت مشاهده ی پخش زنده

دست نگه دارید! روبیکا آنقدرهام خوب نیست!

تا اینجا ما به مزیت های این برنامه پرداختیم و شاید تا این لحظه به سوال آیا روبیکا برنامه خوبی است ؟ پاسخ مثبت دهید اما به نظرم دست نگه دارید تا شاید در ادامه با خواندن معایب آن ، پاسخ این سوال را طور دیگری بدهید.

۱-قطعی های پی در پی

آیا روبیکا برنامه خوبی است ؟

در نگاه اول و با نصب و دانلود روبیکا شما با محیطی جذاب روبرو می شوید اما کار از آنجا آغاز می شود که بخواهید در آن فعالیت جدی کنید . شاید باورتان نشود اما این روزها یکی از پر سرچ ترین کلمات در گوگل مربوط به قطع شدن روبیکا میباشد کلماتی از جمله ” چرا روبیکا قطع شده ” ، ” چرا روبیکا قطع شده امروز ” ، ” دلیل قطعی روبیکا در این روزها ” و موارد مشابه آن. بنابراین اگر قصد فعالیت جدی را داشته باشید و و به فکر کسب درآمد از آن باشید این قطعی های پی درپی را باید به جون بخرید.

۲-اجبار به نصب آن

آیا روبیکا برنامه خوبی است ؟

شاید تا اینجا به سوال آیا روبیکا برنامه خوبی است بگویم بله .اما یکی از دلایل مخالفت شدید مردم نسبت به این برنامه و همچنین برنامه های مشابه آن همچون نرم افزار بله ، سروش وب ، ایتا و غیره آن است که به اجبار و با اصرار مسئولین خبرگزاری‌ها و با تبلیغات فراوان قصد دانلود و نصب آن را دارند اما این رو همه ی مردم دنیا می دانند که هر چیزی که از طریق اجبار و تحمیل باشد قطعاً مخالفت‌هایی از جانب مردم صورت می گیرد بهترین راه حل آن است که شما امکانات این برنامه را به شدت بالا برده ، مسائل امنیتی ، قطعی های پی در پی و موارد دیگر را رفع کرده ، فرهنگ سازی کرده تا مردم کم کم به سمت این برنامه روی آورند و نه با اجبار و تحمیل ! به عنوان مثال در ادامه توضیحی از خبرگزاری فارس نیوز را مشاهده می کنیم که مقاله ای درمورد حذف اینستاگرام و جایگزینی روبیکا گفته است و کامنت هایی کاملا ناشناس و مشکوک و بدون نام و نشان را مشاهده خواهیم کرد که در فاصله زمانی پی دربی فقط از این برنامه تعریف می کند که این خود نشان از جعلی بودن کامنت ها و برنامه ریزی شده بودن آن دارد!

۳-ساخت اکانت های فیک و تقلبی بدون اجازه ی صاحبین آی دی

یکی دیگر از اتفاقات ناگواری که در مقابل این برنامه رخ داد تا باعث شد خشم بسیاری از کاربران را افزایش دهد آن بود که روبیکا بدون اجازه شروع به ساخت اکانت های فیک و تقلبی دقیقاً با همان نام و آیدی و با همان پست هایی که در اینستاگرام بود ، در برنامه خود کرد که این باعث شد صاحبین صفحات از پیج های اینستاگرام از این برنامه شکایت کرده و آن را از گوگل پلی ریپورت و بلاک کنند و این نتیجه آن شد که گوگل پلی به دلیل ریپورت کردن تعداد زیادی از کاربران این برنامه را برای همیشه از گوگل پلی حذف کرد که این خود نشان از آن است که به افراد و کاربران نیامده ی خود احترام نمی گذارد!

نتیجه گیری ، حالا روبیکارو نصب کنیم یا خیر؟

همانطور که گفته شد ما در این مقاله سعی کردیم تا به پرسش ترند این روزها که آیا روبیکا برنامه خوبی است یا خیر پاسخ دهیم‌. در این بخش مزایا و معایب این برنامه را برای شما بازگو کردیم حال انتخاب با شماست که آیا از برنامه های داخلی استفاده میکنید و یا از برنامه های خارجی . البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که اگر اینستاگرام به هر دلیلی از دسترس ما خارج شود شاید مجبور به استفاده از روبیکا برای همیشه باشیم اما بهتر است تا زمانی که این اجبار صورت نگرفته خودتان بین این دو انتخاب کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا