ترکیه: برای کاهش قیمت نفت، تحریم‌های ایران باید برداشته شود


ترکیه: برای کاهش قیمت نفت، تحریم‌های ایران باید برداشته شود

وزیر خارجه ترکیه با اشاره به تصمیم اوپک پلاس تاکید کرد برای کاهش بهای نفت باید تحریم‌های ایران برداشته شود.

مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه امروز (جمعه) اعلام کرد برای کاهش بهای نفت خام در جهان باید تحریم‌های نفتی ایران برداشته شود.

بر اساس گزارش خبرگزاری «آناتولی»، وزیر خارجه ترکیه طی سخنرانی در همایشی در استان «نوشهر» خطاب به آمریکا و اروپا گفت که اگر می‌خواهید قیمت نفت را کاهش دهید، تحریم‌های ایران را لغو کنید.

وی در گفتگو با خبرنگاران، در پاسخ به سوالی درباره هشدار آمریکا به بازنگری در روابط با عربستان سعودی به‌دلیل تصمیم سازمان «اوپک پلاس» برای کاهش تولید نفت، از واشنگتن به‌دلیل تهدید و ارعاب ریاض به بهانه کاهش تولید نفت انتقاد کرد.

وزیر خارجه ترکیه در این‌باره توضیح داد: «تمام دنیا به نفت و گاز طبیعی ونزوئلا نیاز دارد. همچنین تحریم‌هایی بر نفت ایران اعمال شده است. اگر می‌خواهید قیمت‌ها کاهش پیدا کند، تحریم‌ها را بردارید».

ترکیه: بدون تامین مالی غرب توان خرید نفت روسیه را داریم

نورالدین نباتی وزیر خزانه داری و دارایی ترکیه، گفت: جمهوری ترکیه می‌تواند نفت روسیه را بدون نیاز به تامین مالی یا بیمه غرب خریداری و حمل کند.

نباتی گفت: ما باید اقدامات لازم را برای رفع نیاز‌های خود انجام دهیم و همچنین هر کاری که لازم است برای حفظ منافع کشورمان انجام دهیم.

پیش از این کشور‌های عضو اوپک پلاس موافقت کردند تا تولید نفت را از ماه نوامبر به میزان ۲ میلیون بشکه در روز کاهش دهند و سطوح مورد توافق برای ماه اوت را به عنوان پایگاه مرجع در نظر بگیرند. این اقدام، نشان دهنده تمایل کشور‌های تولیدکننده نفت برای جلوگیری از کاهش اخیر قیمت‌های جهانی است.

این تصمیم باعث شد تا مقامات آمریکایی به شدت از تصمیم ریاض انتقاد کردند، اکنون کشور‌های غربی به دلیل تحریم حوزه انرژی روسیه با افزایش بهای سوخت و تورم بالا دست به گریبان هستند و تصمیم اوپک پلاس برای کاهش عرضه می‌تواند باعث ایجاد رکود اقتصادی در این کشور‌ها شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط