روزانه 8200 قدم بردارید


نتایج تحقیقات جدید بر اساس داده ‌های ردیاب تناسب اندام، به درک فعلی ما در مورد تعداد قدم هایی که یک فرد باید در طول روز برای محافظت از سلامت خود بردارد، اضافه می ‌کند. بر این اساس مشخص شد ۸۲۰۰ قدم روزانه برای...

روزانه 8200 قدم بردارید

نتایج تحقیقات جدید بر اساس داده ‌های ردیاب تناسب اندام، به درک فعلی ما در مورد تعداد قدم هایی که یک فرد باید در طول روز برای محافظت از سلامت خود بردارد، اضافه می ‌کند. بر این اساس مشخص شد ۸۲۰۰ قدم روزانه برای سلامتی مفید است.

به گزارش سیناپرس، به احتمال زیاد شنیده اید که پیاده روی برای سلامتی انسان مفید است اما اغلب در مورد اینکه چقدر پیاده روی در روز برای ایجاد فواید سلامتی نیاز دارید، اتفاق نظر وجود ندارد.

نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد:برداشتن ۸۲۰۰ قدم در روز به طور قابل توجهی خطر ابتلا به بیماری های مزمن را در فرد کاهش می دهد. در این میان مشخص شد افزایش تعداد قدم ها و شدت و سرعت راه رفتن برای جلوگیری از بسیاری از بیماری های مزمن مورد مطالعه مفید است. به عنوان مثال، هدف محبوب ۱۰ هزار قدم در روز از بازاریابی محصولات تجاری در دهه ۱۹۶۰ میلادی سرچشمه گرفت و محصول تحقیقات پزشکی نبود. اما یک مطالعه جدید از محققان مرکز پزشکی دانشگاه واندربیلت در نشویل، نگاه تازه‌ای به تعداد قدم هایی که یک فرد باید در روز داشته و میزان آن برای ارتقای سلامتی را بررسی می کند.

به گزارش سیناپرس، با استفاده از داده‌های ردیاب ‌های تناسب اندام، محققان دریافتند که پیاده ‌روی ۸۲۰۰ قدم در روز آستانه ‌ای است که در آن فرد شروع به کاهش چشمگیر خطر ابتلا به انواع بیماری‌ های مزمن می‌ کند.

نتایج نشان می دهد:بین ۸۲۰۰ قدم پیاده روی و کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن از جمله: آپنه خواب و چاقی ارتباط وجود دارد.

به گزارش سیناپرس، این مطالعه همچنین نشان داد که پیاده روی حتی برای بیماری هایی همچون ریفلاکس معده به مری، اختلال افسردگی اساسی، دیابت و فشار خون بالا نیز مفید بوده و تاثیرات مثبتی بر کاهش این مشکلات دارد.

دکتر ایوان ال. بریتین، محقق ارشد این مطالعه و دانشیار پزشکی در واندربیلت، در این رابطه گفت: برای اکثر این بیماری ها پیاده روی بیشتر، بهتر بود. با این حال، برای دیابت و فشار خون بالا، ما دریافتیم بازه قدم زدن ۸ تا ۹ هزار گام در روز، بسیار مفید است و افزایش این میزان پیاده روی، تاثیری در بیشتر شدن مزایای سلامتی ندارد.

البته این موضوع بدان معنا نیست که افرادی که در معرض خطر ابتلا به فشار خون و دیابت هستند، باید وقتی به این تعداد قدم رسیدند، راه رفتن را متوقف کنند، زیرا مزایای جانبی متعددی برای فعالیت فراتر از این دو حالت وجود دارد.
دکتر آماندا پالوچ، اپیدمیولوژیست و حرکت شناس فعالیت بدنی و استادیار دانشگاه ماساچوست که در این مطالعه شرکت نداشت، در رابطه با یافته های فوق توضیح داد:

به گزارش سیناپرس، فعالیت بدنی مانند راه رفتن در بهبود مکانیسم‌ های متعددی نقش داشته و تقریباً بر تمام سلول‌ های بدن تأثیر می‌ گذارد تا برای سلامتی ما مفید باشد.

مترجم: حمید تعالی
منبع: pakobserver

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا