اهدای آثار خوشنویسی منتخب آیات قرآنی به دو موزه مهم صربستان


 اهدای آثار خوشنویسی منتخب آیات قرآنی به دو موزه مهم صربستان

نسخه‌های خوشنویسی منتخب آیات قرآنی تحت عناوین «کلک مینو» و «کلک نور» از سوی سفیر و رایزن فرهنگی کشورمان به دو موزه مهم صربستان اهدا شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی»، رشید حسن‌پور، سفیر جمهوری اسلامی ایران در صربستان به همراه امیر پورپزشک، رایزن فرهنگی و عطایی، مسئول مناسبات دوجانبه با خانم بویانا بوریچ برشکوویج Bojana Borić-Brešković، رئیس موزه ملی صربستان دیدار و گفت‌وگو کردند.

به مناسبت هفتادوپنجمین سالگرد روابط دیپلماتیک دو کشور و به نشانه صلح و دوستی، نسخه اصل کتاب خوشنویسی منتخب آیات قرآن کریم با عنوان «کلک مینو» اثر علیرضا اکرمی، خوشنویسی ایران به این موزه اهداء شد.

رئیس موزه ملی صربستان ضمن قدردانی از اهدای این اثر ارزشمند، گفت: ایران کشوری با فرهنگ و تمدنی غنی است و ارتباط و همکاری با شما همیشه موجب افتخار ما بوده است.

حسن‌پور، سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز در سخنانی، با تأکید بر پیوندهای فرهنگی میان دو کشور اظهار داشت: ما همواره از هر فرصتی برای تقویت روابط فرهنگی و هنری از جمله با موزه ملی استفاده می‌کنیم که با امضای یادداشت تفاهم، این روابط وارد مرحله جدیدی می‌شود.

در ادامه این دیدار، راه‌های تقویت همکاری‌های فرهنگی بین دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین در دیدار با رئیس موزه کتاب آدلیگات به عنوان بزرگترین آرشیو و موزه غیردولتی صربستان، نسخه نفیس خوشنویسی منتخب آیات قرآنی با عنوان «کلک نور» به این موزه اهدا شد.

ویکتور لازیچ، رئیس مؤسسه آدلیگات ضمن قدردانی از این هدیه با ارزش از توجه سفیر جمهوری اسلامی ایران در صربستان تشکر و بیان کرد: این اثر فاخر در بخش ایران این مؤسسه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اگر خورشید منفجر شود چه بلایی سر زمین می‌آید؟