شهروند را 597 میلیارد تومان ارزان تر فروختند


شهروند را 597 میلیارد تومان ارزان تر فروختند

شهردار تهران گفت: برند شهروند را ۳ میلیارد فروخته بودند درحالی که ارزش واقعی آن ۶۰۰ میلیارد تومان بود.

به گزارش خبرنگار مهر، دوازدهمین پویش قرار خدمت صبح امروز در منطقه ۹ تهران برگزار شد.

شهردار تهران به همراه معاون هماهنگی و امور مناطق و شهردار منطقه ۹ ابتدا در مزار شهدا و منزل شهید مدافع حرم، اسدالله ابراهیمی که در سال ۹۵ در شهر حلب سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمد، حضور پیدا کردند.

در ادامه این قرار خدمت علیرضا زاکانی در جمع کارکنان شهرداری منطقه ۹ حاضر و با آنها دیدار کرد.

شهردار تهران در دیدار صمیمانه با کارکنان شهرداری منطقه ۹ با بیان اینکه شک سال و یک ماه و ۲۲ روز است که در مدیریت شهری حضور داریم گفت: در این مدت با ۳ حقیقت مواجه شدیم یکی حقیقتی است که تحت عنوان شهر شناخته می‌شود و بخش دوم مردمان و بخش سوم مدیریت شهری است.

وی با بیان اینکه حال شهر به واسطه فرسودگی و بی دقتی در رشد و گسترش شامل‌ش شده مناسب نیست گفت: ماحصل رشد شهر امروز منجر به ایجاد بیش از ۱۲ هزار بافت ناپایدار فرسوده شده است.

زاکانی تصریح کرد: زیرساخت‌های شهری تحلیل رفته است و شبکه زیرزمینی نیز ناپایدار است و این رنج شهر بر زندگی مردم اثر می‌گذارد.

اجبار مدیریت شهری سابق برای دریافت وام

شهردار تهران گفت: مردم از ترافیک، بد مسکنی و آلودگی ناراضی هستند و مدیریت شهری سابق ۲ سال و نیم در تنش مالی بود و برای پرداخت حقوق پرسنل مجبور به دریافت وام شده بودند.

وی گفت: هیچ نهادی به اندازه شهرداری تهران ممارست و پیوستگی با امور شهر ندارد و آنچه مهم است این است که چه مسیری را انتخاب کنیم که در آن مسیر بتوانیم محیط را به گونه‌ای تغییر دهیم که آینده‌ای کاملاً تضمین شده و امیدبخش ایجاد شود.

زاکانی با بیان اینکه امروز در نزاعی تاریخی قرار گرفته ایم گفت: صف بندی‌هایی که وجود دارد حکایت از دو راه یکی راه انقلاب و دیگری بازگشت به قهقرا است.

شهردار تهران ادامه داد: کشورهایی که بهشت روی زمین معرفی می‌شوند امروز با حداقلی از تزلزل به جهنمی تبدیل شده اند داستان امروز اروپا حاکی از همین موضوع است.

وی با بیان اینکه کارآمدی و امیدبخشی در دین بستر تعریف می‌شود گفت: اثر انقلاب اسلامی پس از ۴۳ سال مشهود است و چه بخواهیم و چه نخواهیم اثر منطقه‌ای و جهانی ایران غیر قابل کتمان است و دیگران نمی‌توانند بدون ما تصمیم بگیرند و تصمیمی را بر. ایران تحمیل کنند.

زاکانی اظهار کرد: الگوی کاملی از شعارهای انقلاب اسلامی پیش روی ما نیست اگر صحبت از آزادی کردیم یعنی مسئولی بدون ترس تحمل داشته باشد اما در مسئولان و متصدیان امور وجود ندارد.

شهردار تهران ادامه داد: استقلال اقتصادی نداریم و تمام بدبختی‌های ما به دلیل این است که استقلال سیاسی نداریم و با اسلام و معنویت اسلام فاصله بسیار داریم پیشرفت ما کاریکاتوری است اگر عدالت تسری یابد می‌تواند منجر به پیشرفت ما شود.

زاکانی گفت: هر اتفاقی که در تهران رخ دهد در اقصی نقاط کشور اثر می‌گذارد و در جهان منعکس می‌شود و اگر در تهران ترقه‌ای زده شود در جهان گفته می‌شود انفجاری صورت گرفته است.

شهردار تهران با اشاره به تحول از درون شهرداری تهران گفت: اولین برنامه ما پس از حضور در مدیریت شهری این بود که مشکل مالی را حل کنیم و تا امروز به هیچ وجه دچار مشکل مالی و قرض نشده ایم و تلاش کردیم تا حقوق را عادلانه پرداخت کنیم.

وی گفت: تمهیدی اندیشیده شد تا بین ۱ میلیون ۳۰۰ تا ۱ میلیون ۷۰۰ با توجه به سرفصلی پرداخت شود و ۱۰ درصد هم از سمت دولت افزوده می‌شود.

زاکانی اظهار کرد: برای پرسنل رسمی، خدمات اداری، هادیان و برای پرسنل پیمانکاران نیز دغدغه داریم تا ما به ازای ضوابط موجود امنیت برای این افراد ایجاد شود البته به گونه‌ای عمل خواهیم کرد و جریمه ای را دریافت خواهیم کرد تا هیچ پیمانکاری اقدام به ندادن حقوق نکند.

شهردار تهران با اشاره به مسکن پرسنل شهرداری تهران گفت: در بحث تعاونی‌ها از سوی سازمان بازرسی مشکلی ایجاد شده بود که حل شد البته به دنبال مشارکت در ساخت هستیم تا بتوانیم بازار مسکن تهران را به دست بگیریم.

وی با اشاره به ارتقای شغلی گفت: قرار است هم ارتقای شغلی عمومی و هم ارتقای شغلی افقی صورت گیرد.

زاکانی با بیان اینکه ۴ تحول را در شهر دنبال می‌کنیم اظهار کرد: در چشم انداز سال ۱۴۱۰ به دنبال این هستیم تا تهران را الگو کنیم امروز دعوای کشور بر سر این است که آیا مدیریت شهری واحد در تهران وجود دارد یا خیر شهرداری تهران ۱/۲ میلیارد دلار بودجه داشت و امسال تلاش کردیم تا این بودجه را طبق قانون به ۱/۸ برسانیم.

شهردار تهران با بیان اینکه مشکل منابع در تهران وجود ندارد گفت: بدون اینکه بخواهیم یک سانت تخلف کنیم به هیچ مشکل مالی بر نخوردیم.

وی بیان کرد: باید با فساد منطقی عمل کرد و بر همین اساس فساد را به ۳ دسته تقسیم کردیم و موفق شدیم بیش از ۷ هزار میلیارد تومان از دارایی‌های خود را برگردانیم برند شهروند را ۳ میلیارد فروخته بودند در حالی که ارزش واقعی آن ۶۰۰ میلیارد تومان بود و درحالی که می‌گفتند امکان ندارد بتوانیم آنرا پس بگریم اما این کار را کردیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه شهری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403