با عرضه تراکتور در بورس کالا دست دلال‌ها کوتاه می‌شود


با عرضه تراکتور در بورس کالا دست دلال‌ها کوتاه می‌شود

کارشناس حوزه بورس کالا گفت: وقتی قیمت پایین تری تراکتور به دست کشاورز برسد هزینه تمام شده محصولی که تولید می‌کند کاهشی می‌شود.

آقای مهدی بیات منش گفت:عرضه ماشین آلات در بورس کالا دو بخش دارد یکی عرضه ماشین‌های سواری که تاکنون خوب درخشیده و یک بخش حضور ماشین آلات صنعتی که امید است با عرضه تراکتور این بخش نیز عملکردی مطلوب داشته باشد.

او می‌گوید:در رابطه با حضور تراکتور در بورس کالا باید گفت اگر این عرضه‌ها انجام گیرد قطعا شرایط مطلوبی رقم خواهد خورد. چرا که شفافیت در معاملات بورس کالا به سود خریدار (کشاورز) وخود تولید کننده خواهد بود. وقتی رقابت سالم و شفاف شکل گیرد در ابتدا دلال‌ها هستند که از چرخه خارج خواهند شد. در خصوص خودرو‌های سواری عرضه شده در بورس کالا شاهد کاهش قیمت‌های معامله شده بودیم. در خصوص تراکتور نیز می‌توان امید داشت که حتی اگر کاهش قیمت رخ ندهد حداقل قیمت‌ها واقعی و شفاف شود.

بیات منش گفت:با عرضه تراکتور در بورس کالا دست دلال‌ها کوتاه می‌شود. بسیاری از کشاورزان در حال حاضر با مشکلات مختلفی مواجه هستند یکی از این مشکلات را می‌توان همین تهیه ماشین آلات (تراکتور) نام برد چرا که برخی از کشاورزان توان تعویض یا خرید آن را ندارند. اما اگر این شفافیت به این حوزه برگردد می‌تواند امیدی برای کشاورزان محسوب شود.

او گفت:وقتی قیمت پایین تری تراکتور به دست کشاورز برسد هزینه تمام شده محصولی که تولید می‌کند کاهشی می‌شود و این به نفع کشاورز و اقتصاد کشور است. مورد بعد این که این اقدام به تامین مالی کشاورزان از طریق ابزار‌های بازار سرمایه کمک می‌ کند.این را باید گفت که حتی می‌شود برای کشاورزان جهت خرید ماشین آلات از بورس کالا دولت کمک‌های را در نظر گیرد تا علاوه بر نفع کشاورز دلالی نیز کم رنگ‌تر شود.

در روز‌های گذشته رئیس کمیسیون اقتصادی آقای پورابراهیمی گفته بود در توافقی که با تراکتور سازی تبریز داشته ایم به زودی مدل جدید عرضه محصولات در قالب توافق با دولت از طریق بورس کالا انجام خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بورس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زیبای من