انجام بیش از 21 هزار عملیات امداد و نجات در 6 ماه نخست امسال


انجام بیش از 21 هزار عملیات امداد و نجات در 6 ماه نخست امسال

رئیس سازمان امدادونجات از انجام ۲۱ هزار و ۹۶۵ عملیات و خدمات امداد و نجات در شش ماهه نخست سال جاری خبر داد.

مهدی ولی پور گفت: از مجموع ۲۱ هزار و ۹۵۶ عملکرد سازمان امداد و نجات در ۶ ماهه نخست امسال، ۲۳ درصد مربوط به خدمات امداد و نجات و ۷۷ درصد حجم آن عملیات‌هایی است که نجاتگران این سازمان در کوهستان، جاده، محیط‌های آبی و پاسخ به سوانح مختلف، چون سیل و زلزله انجام داده‌اند.

وی افزود: تعداد خدمات و عملیات‌های این سازمان در ۶ ماهه نخست سال گذشته ۱۵ هزار و ۵۳۰ مورد بوده که امسال با ۲۱ هزار و ۹۵۶ مورد رشدی ۴۱ درصدی داشته است.

ولی پور از اسکان اضطراری ۲۸۰ هزار و ۴۷۸ نفر و ارائه خدمات سرپایی به ۱۶۱ هزار و ۸۱۷ نفر خبر داد و گفت: بیشترین عملیات‌ها و خدمات امداد و نجات در استان مازندران با ۳ هزار و ۵۲۹ مورد بوده است و پس از آن و با اختلاف بسیار اصفهان با یک هزار و ۹۵۰ مورد در رتبه دوم قرار دارد و استان‌های گیلان، فارس و گلستان نیز به ترتیب در رتبه‌های پایین‌تر قرار دارند.

رئیس سازمان امداد و نجات گفت: متاسفانه استان خوزستان با ۱۳۱ درصد و استان مازندران با ۱۰۶ درصد بیشترین رشد در تعداد عملیات‌های امداد و نجات در ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته را تجربه کرده‌اند و خوشبختانه استان البرز با ۱۳ درصد و کردستان با ۱۲ درصد کاهش عملیات در قیاس با سال قبل روبه‌رو بوده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس