درمان هایی برای آلت تناسلی مخفی


درمان هایی برای آلت تناسلی مخفی

آلت تناسلی مدفون یک وضعیت پزشکی است که در آن آلت تناسلی اندازه استانداردی دارد اما به دلیل پوست و چربی اضافی کمتر قابل مشاهده است. این عارضه ممکن است در بدو تولد وجود داشته باشد، اما افراد می توانند در مراحل بعدی زندگی نیز در نتیجه چاقی، التهاب، جراحی ناموفق یا ضربه به آن مبتلا شوند.

شفاآنلاین>سلامت>آلت تناسلی مخفی شده یک وضعیت پزشکی است که در آن پوست و چربی آلت تناسلی را با اندازه طبیعی را پنهان می کند و آن را کوچکتر یا کمتر قابل مشاهده می کند. این وضعیت ممکن است گاهی در بدو تولد ظاهر شود، اما ممکن است در اواخر زندگی نیز رخ دهد. می تواند منجر به عوارض جسمی و روانی شود اما معمولاً با جراحی قابل درمان است.

به گزارش شفاآنلاین:مردم همچنین ممکن است از آلت تناسلی مخفی یا دفن شده به عنوان آلت تناسلی پنهان، به دام افتاده یا نامحسوس یاد کنند. آلت تناسلی دفن شده ممکن است باعث مشکل در ادرار کردن و اختلال در عملکرد جنسی شود و همچنین منجر به کاهش عزت نفس شود.

آلت تناسلی دفن شده ممکن است باعث مشکل در ادرار کردن در هر سنی شود یا منجر به مشکلات بهداشتی شود، مثلاً فردی خودش را کثیف کند. در نتیجه، ممکن است فرد دچار سوزش پوستی در آن ناحیه شود و در معرض خطر بیشتری برای عفونت‌های دستگاه ادراری و عفونت‌های آلت تناسلی مانند بالانیت قرار گیرد.

درمان آلت تناسلی مخفی شده معمولاً شامل نوعی عمل جراحی برای برجسته‌تر کردن آلت تناسلی با برداشتن بافت اضافی و انجام بازسازی آلت تناسلی است.

در این مقاله به علل، عوارض احتمالی و درمان آلت تناسلی مخفی یا مدفون شده می پردازیم.

تعریف آلت تناسلی دفن شده

آلت مدفون یا مخفی زمانی اتفاق می‌افتد که پوست و چربی کیسه بیضه، شکم یا ران آلت تناسلی را مدفون می‌کند و علیرغم اینکه اندازه آن غیرعادی نیست، کمتر دیده می‌شود. به طور خاص، این شفت و منبع مورد اعتماد است که قابل مشاهده نیستند.

اگرچه آلت تناسلی مدفون اغلب در بدو تولد وجود دارد، اما ممکن است در هر سنی از جمله در دوران بزرگسالی رخ دهد. با این حال، پزشک به احتمال زیاد آلت تناسلی مرده را در سنین پایین‌تر تشخیص می‌دهد. این وضعیت با میکروپنیس که یک آلت تناسلی غیرطبیعی کوچک است متفاوت است.

شیوع

در حال حاضر، تحقیقات کمی در مورد شیوع این بیماری در دسترس است، اما شایع نیست. به نظر می‌رسد که بیشتر موارد در دوران کودکی بروز می‌کند و یک مطالعه نشان می‌دهد که در کمتر از 4 درصد نوزادان پسر در ژاپن رخ می‌دهد.

تحقیقات کمتری در مورد شیوع آن در میان بزرگسالان در دسترس است، اگرچه محققان خاطرنشان می‌کنند که افزایش نرخ چاقی - یکی از دلایل اصلی دفن آلت تناسلی - ممکن است به این معنی باشد که بسیاری از بزرگسالان بعداً به این بیماری مبتلا می‌شوند. با این حال، بزرگسالانی که آلت تناسلی مخفی دارند ممکن است به دنبال مراقبت های پزشکی نباشند، مگر اینکه این وضعیت به طور قابل توجهی بر کیفیت زندگی آنها تأثیر بگذارد.

درمان هایی برای آلت تناسلی مخفی

علل

آلت تناسلی مخفی ممکن است به دلیل عوامل مادرزادی و اکتسابی رخ دهد.

علل مادرزادی شامل رشد غیر طبیعی ساقه آلت تناسلی در طول رشد جنین است که ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی در پوست و لایه های چربی اطراف آلت تناسلی شود.

مشکلات احتمالی عبارتند از:

  • رباط های آلت تناسلی بیش از حد شل شده اند
  • چسبیدن بیش از حد پوست کیسه بیضه به نوک آلت تناسلی
  • یک پد چربی بزرگ که ناحیه شرمگاهی را می پوشاند و آلت تناسلی را دفن می کند
  • در بیشتر موارد، آلت تناسلی اکتسابی مدفون به دلیل تجمع چربی، التهاب، عفونت مداوم یا آسیب آلت تناسلی است. با این حال، دلایل احتمالی دیگری نیز وجود دارد، از جمله چاقی، هیدرادنیت چرکی، لیکن اسکلروزوس، لنف ادم penoscrotal، عفونت ها، رویدادهای تروماتیک، و روش های انتخابی ناموفق، مانند ختنه.

درمان هایی برای آلت تناسلی مخفی

عوارض

آلت تناسلی دفن شده ممکن است باعث مشکل در ادرار کردن در هر سنی شود یا منجر به مشکلات بهداشتی شود، مثلاً فردی خودش را کثیف کند. در نتیجه، ممکن است فرد دچار سوزش پوستی در آن ناحیه شود و در معرض خطر بیشتری برای عفونت‌های دستگاه ادراری و عفونت‌های آلت تناسلی مانند بالانیت قرار گیرد.

در نوجوانان و بزرگسالان، آلت تناسلی دفن شده ممکن است باعث اختلال در عملکرد جنسی به شکل اختلال نعوظ، مقاربت دردناک یا مشکل در دخول شود.

آلت دفن شده همچنین ممکن است منجر به علائم روانشناختی مرتبط با اعتماد به نفس پایین، اضطراب و افسردگی شود.

تشخیص

پزشک معمولاً با معاینه بصری و معاینه فیزیکی می‌تواند آلت تناسلی مرده را تشخیص دهد. آنها همچنین باید بتوانند آن را از سایر بیماری های آلت تناسلی مانند میکروپنیس تشخیص دهند.

اگر فردی مشکوک است که آلت تناسلی خود یا فرزندش مدفون شده است، بهتر است با پزشک مشورت کند.

هنگامی که آلت تناسلی تیره می شود، می تواند عملکرد آن را هم تحت تاثیر قرار دهد، که ممکن است منجر به مشکل در ادرار کردن و رضایت جنسی شود. همچنین ممکن است خطر عفونت را افزایش دهد و بر سلامت روان فرد تأثیر منفی بگذارد. پزشک معمولاً با انجام معاینه فیزیکی می‌تواند آلت تناسلی مخفی را تشخیص دهد.

درمان آلت تناسلی مخفی


گزینه های درمانی برای آلت تناسلی دفن شده ممکن است بسته به عوامل متعددی مانند علت بیماری و سلامت کلی آلت تناسلی متفاوت باشد.

به عنوان مثال، در کودکان بسیار کوچک، موارد خفیف این بیماری ممکن است بدون هیچ مداخله ای برطرف شود. با بزرگتر شدن نوزاد، پد چربی ممکن است ناپدید شود و آلت تناسلی را برجسته تر کند. در افراد مسن تر، تکنیک های غیرتهاجمی، مانند کاهش وزن، ممکن است کمک کننده باشد.

با این حال، جراحی معمولا برای بهترین نتایج ضروری است. از آنجایی که جراحی ممکن است در سنین بالاتر عوارض بیشتری داشته باشد، معمولاً ترجیح داده می شود که در سنین پایین تر انجام شود.

اکثر گزینه های جراحی بر بازسازی آلت تناسلی و برداشتن چربی تمرکز دارند. این روش ممکن است شامل موارد زیر باشد:

جدا کردن و دستکاری رباط هایی که پایه آلت تناسلی را به استخوان شرمگاهی متصل می کنند.

درمان های تهاجمی آلت تناسلی مخفی یا مدفون

  • ترمیم هر گونه آسیب پوستی، که ممکن است شامل پاکسازی و برداشتن پوست بیمار و سپس انجام پیوند پوست به ساقه آلت تناسلی باشد.
  • انجام پانیکولکتومی، که پانوس - بافت اضافی و پوست آویزان بر روی اندام تناسلی و ران ها را از بین می برد.
  • انجام اسکوتئونکتومی، که پد چربی را درست بالای ناحیه شرمگاهی برداشته است
  • استفاده از ابدومینوپلاستی یا تامی تاک برای برداشتن چربی و پوست اضافی از ناحیه معده
  • انجام لیپکتومی سوپراپوبیک برای برداشتن چربی از زیر پوست در ناحیه اطراف آلت تناسلی
  • علاوه بر جراحی، فرد ممکن است برای هر بیماری مرتبط به درمان نیاز داشته باشد.

این درمان هامی تواند شامل داروها برای درمان هر گونه عفونت و درمانی برای رفع اختلال عملکرد جنسی یا عوارض سلامت روان باشد.سلامت نیوز

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت جنسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!