انتقاد عربستان از آمریکا به خاطر تخلیه ذخایر استراتژیک نفت خود


انتقاد عربستان از آمریکا به خاطر تخلیه ذخایر استراتژیک نفت خود

وزیر انرژی عربستان اقدام واشنگتن در برداشت از ذخایر استراتژیک نفت آمریکا را «دستکاری بازار» توصیف کرد.

«عبدالعزیز بن سلمان» وزیر انرژی عربستان سعودی، از تصمیم واشنگتن برای برداشت میلیون‌ها بشکه از ذخایر استراتژیک خود انتقاد کرد و این اقدام را به عنوان «دستکاری در بازار» توصیف کرد.

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، وزیر انرژی عربستان طی سخنانی در کنفرانس «طرحی برای آینده سرمایه‌گذاری» در ریاض گفت: «بعضی‌ها ذخایر استراتژیک خود را تخلیه می‌کنند، از آن برداشت کرده‌اند، از این ذخایر به عنوان ابزاری برای دستکاری بازار‌ها استفاده می‌کنند، در حالی که هدف اصلی آن کاهش کمبود عرضه بود.»

این شاهزاده سعودی افزود: «اما وظیفه مهم من این است که به جهانیان بفهمانم که از دست دادن ذخیره استراتژیک ممکن است در ماه‌های آینده دردناک باشد.»

عبدالعزیز بن سلمان در طول سخنرانی خود به صراحت به آمریکا اشاره نکرده، اما این اظهارات کمتر از یک هفته پس از آن مطرح شده است که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا تصمیم گرفت تا ۱۵ میلیون بشکه نفت اضافی را از ذخایر استراتژیک این کشور خارج کند تا قیمت طلای سیاه را کاهش دهد.

این مقدار که در ماه دسامبر به بازارعرضه خواهد شد، آخرین بخش از برنامه‌ای است که رئیس جمهور ایالات متحده در بهار برای عرضه ۱۸۰ میلیون بشکه برای مقابله با افزایش قیمت نفت مرتبط با بحران اوکراین اعلام کرده بود.

این اظهارات همچنین در حالی مطرح شده است که سازمان «اوپک پلاس» قصد دارد از ماه نوامبر میزان تولید نفت خود را به اندازه دو میلیون بشکه در روز کاهش دهد. کاخ سفید این تصمیم اوپک پلاس را همسویی با روسیه دانسته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان