محکومیت حمله تروریستی آستان حضرت شاهچراغ (ع) از سوی مدیران نهادهای قرآنی


محکومیت حمله تروریستی آستان حضرت شاهچراغ (ع) از سوی مدیران نهادهای قرآنی

مدیران سازمان دارالقرآن‌الکریم، معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد و مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در پی هتک حرمت به آستان حضرت شاهچراغ (ع)، حمله تروریستی صورت گرفته را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، مدیران سازمان دارالقرآن‌الکریم، معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد و مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در پی هتک حرمت به آستان حضرت شاهچراغ (ع)، حمله تروریستی صورت گرفته را محکوم کردند.

بنابراین گزارش، مدیران این سه نهاد قرآنی کشور، در پی حمله تروریستی به زائران حرم مطهر شاهچراغ (ع) بیاینه‌ای صادر کرده‌اند. متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
«وَاتَّقوا فِتنَةً لا تُصیبَنَّ الَّذینَ ظَلَموا مِنکُم خاصَّةً وَاعلَموا أَنَّ اللَّهَ شَدیدُ العِقابِ» و بترسید از بلایی که چون آید تنها مخصوص ستمکاران شما نباشد و بدانید که عِقاب خدا بسیار سخت است. (آیه ۵۲ سوره مبارکه انفال)

حادثه دردناک تعرض به حریم حرم نورانی حضرت احمد بن موسی الکاظم علیه السلام و به شهادت رساندن و مجروح کردن تنی چند از زائران و مجاوران آن آستان مقدس؛ مصداق بارز حرمت‌شکنی در محیطی دینی و معنوی است و جنایتی است مذبوحانه و محکوم؛ بی‌تردید این جنایت که باعث هتک حرمت به حرم مطهر، خادمان، زائران و مجاوران آن که جمعی از مردم بی‌گناه، بی‌دفاع و مظلوم بوده‌اند، شد در ادامه حرکت مذبوحانه توهین به ساحت نورانی قرآن کریم و آتش زدن این کتاب شریف و مقدس آسمانی توسط جریانات ضد دین قرار دارد و بخشی از طراحی و توطئه شوم استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار و رژیم غاصب صهیونیستی است که به دنبال بیداری و بصیرت مردم همیشه در صحنه و انقلابی در وقایع اخیر و به منظور تحت‌الشعاع قرار دادن حماسه حضور مردم شهیدپرور با بکارگیری تفکر تکفیری‌ها و مزدوران تروریست و حمله به مردم مظلوم، در پی برافروختن آتش ناامنی در سطح کشور هستند تا از این طریق به اهداف پلید و شوم خود دست یافته و امنیت عمومی را برهم زنند.

نهادهای قرآنی کشور ضمن محکومیت این جنایت تأسف‌بار توسط مزدوران سلفی صهیونیستی، علیه مردم عزیز و دیندار؛ موارد زیر را خواستارند:

۱- از مسئولان امر خواستاریم ضمن شناساندن اغراض پلید اینگونه حوادث که در امتداد اغتشاشات اخیر و اقدامات ساختارشکنانه قرار دارد، به عامه مردم و شناسایی کامل عوامل و دست‌اندرکاران این حمله ناجوانمردانه، با برخوردی قاطع و با اجرای اشد مجازات، پاسخی محکم به سردمداران تکفیری ایشان داده و زمینه پایان چنین اتفاقات تلخی را فراهم نمایند.

۲ - ضروری است مردم بصیر ایران اسلامی ضمن حفظ هوشیاری با همکاری کامل با مسئولان انتظامی و امنیتی، باعث ایجاد آرامش و امنیت، همدلی و انسجام ملی در سطح جامعه شوند و با جدا کردن صف خود از اغتشاشگران برای همیشه تکلیف جریانات انقلابی و خالص انقلابی و علاقه‌مند به نظام جمهوری اسلامی و رهبری معظم انقلاب اسلامی را مشخص نموده و با حرکت انقلابی باعث سرکوبی جریانات منحرف شوند.

۳ - استکبار جهانی سکوت و خویشتنداری مردم شریف ایران اسلامی را صرفاً فرصتی مجدد به عناصر فریب خورده و ساده‌لوح در نظر بگیرند که مایلند رأفت اسلامی باز هم شامل حال چنین افرادی شود؛ بدیهی است این سکوت به‌زودی با خروش انقلابی ملت شهیدپرور ایران اسلامی همانند سایر توطئه‌های گذشته باز هم ناکام خواهد ماند.

۴ - نهادهای امنیتی، انتظامی و قضائی فرصت را مغتنم شمرده و در پاسخ به درخواست‌های مردم انقلابی تا برچیدن کامل جریانات انحرافی، پلید و وابسته به استکبار جهانی، با اقدامات قاطع و سریع، امنیت و آرامش کامل را به جامعه برگردانند.

در پایان نهادهای قرآنی کشور نیز در کنار سایر مردم عزیز، شهادت مظلومانه این عزیزان را به مردم شریف ایران، خانواده‌های شهیدان بزرگوار تسلیت گفته و برای مجروحین این جنایت، صحت و سلامتی از درگاه خداوند متعال مسئلت دارند و از جامعه قاریان، و مادحان، شاعران و دلسوزان قرآن و اهل بیت علیهم السلام می‌خواهد که با برپایی مجالس سوم، هفتم و چهلم این شهیدان بزرگوار، یاد و خاطره این کبوتران پرپر شده بی‌گناه را گرامی بدارد.

پایان پیام/49

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی