فعالیت‌های مسجدی در ارتباط مستمر با مردم نتیجه‌بخش است


فعالیت‌های مسجدی در ارتباط مستمر با مردم نتیجه‌بخش است

حجت الاسلام رهبری گفت: عموم فعالیت‌های فرهنگی در سطح مساجد زمانی در سطح کلان نتیجه‌بخش خواهد بود که در بستر اجتماع و مردم ارایه شده و تداوم یابد.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)ن: حجت‌الاسلام «روح‌الله رهبری» امروز سه‌شنبه 3 آبان ماه طی نشست «مدرسه حلقه های میانی انقلاب اسلامی» که با حضور مدیر و جمعی از کارکنان ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد قزوین و برخی اعضای ستاد مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی این استان در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین برگزار شد، بیان کرد: تلاش ما این است که با فراهم کردن بسترهای مناسب، زمینه را برای فعالیت های کانون های مساجد در نقاط مختلف کشور فعال کنیم.

مشاور و دستیار ویژه رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: تاکید نسبت به این مساله که بستر کارهای فرهنگی و هنری در کشور، بر اساس سبقه دینی و مکتبی باشد و تدبیر برای امور فرهنگی کلان کشور در بستر مسجد محقق شود، منجر به شکل گیری کانون های مساجد شد و امروز بسیاری از کانون های مساجد این آمادگی را دارند که در سطوح مختلف و کلان فرهنگی و در عرصه‌هایی نظیر فیلم، سینما، سرود و تئاتر فعالیت داشته باشند.

وی اضافه کرد: گروه های سرود کانون های مساجد در سطح ملی و بین المللی فعالیت های گسترده ای دارند، همچنین گروه های نمایشی نیز آثار متنوع و قبابل توجهی را در عرصه تولیدات نمایشی با محور وموضوعات دینی داشته اند، البته هنوز به نقطه مطلوب نرسیده ایم اما این فعالیت ها قابل تقدیر است.

مشاور و دستیار ویژه رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: در دوران دفاع مقدس؛ مسایل فرهنگی، تربیتی، اجتماعی در مساجد شکل می گرفت و نتایج آن را در جامعه شاهد بودیم، آن دوران از بُعد بحث مسجد و فرهنگ، یک دوره متعالی بود که می تواند برای امروز الگو باشد.

وی با اشاره به ضرورت فعالیت گسترده کانون های مساجد در عرصه مسایل اجتماعی، تصریح کرد: کار فرهنگی در بستر اجتماع و معرفی به جامعه به ثمر می نشیند؛ در این راستا باید در اجرای برنامه‌ها و اجرای آن در کفّ اجتماع بیش از پیش تلاش کرده و وحدت رویه داشته باشیم.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور