برگزاری مزایده واگذاری 12 درصد سهام هلدینگ خلیج فارس


برگزاری مزایده واگذاری 12 درصد سهام هلدینگ خلیج فارس

رییس سازمان خصوصی سازی از واگذاری ۱۲ درصدی سهام هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس خبر داد و گفت: این مزایده بزرگ‌ترین معامله تاریخ خصوصی سازی از نظر ارزش است.

برگزاری مزایده واگذاری 12 درصد سهام هلدینگ خلیج فارس

به گزارش ایران اکونومیست از وزارت اقتصاد، حسین قربان زاده با اشاره به عرضه ۱۲ درصد سهام شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، اظهار کرد: این واگذاری هم اکنون به صورت مزایده با قیمت ۱۳۹۷ تومان شامل ترکیبی از قیمت تابلو و ۹۰ درصد اضافه ارزش بلوکی، در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه اهلیت دو خریدار روز شنبه گذشته تایید شده است، افزود: شرکت اهداف وابسته به صندوق بازنشستگی نفت و پالایشگاه نفت تهران، دو متقاضی شرکت در مزایده هستند.

رییس سازمان خصوصی سازی گفت: این واگذاری به لحاظ ارزش، بزرگ‌ترین معامله تاریخ خصوصی‌سازی و مهم‌ترین شرکت پتروشیمی کشور است که ۱۲ درصد آن واگذار می‌شود.

قربان زاده بیان کرد: علاوه بر اینکه این مزایده برای متقاضیان مهم است هم ارزش معامله و هم مدیریت این شرکت برای دولت هم اهمیت به سزایی دارد.

گفتنی است تعداد کل سهام قابل واگذاری ۵۸ میلیارد و ۷۴۰ میلیون است که ۱۲ درصد سهام این مجموعه را شامل می‌شود.

قیمت پایه هر سهم ۱۳۹۷۰ ریال و ارزش پایه کل سهام قابل واگذاری ۸۲۰.۵۹۷.۸۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال (۸۲۰ هزار و ۵۹۷.۸ میلیارد ریال) است. شرایط خرید اقساطی نیز برای این مزایده در نظر گرفته شده که بر اساس آن ۳۰ درصد به صورت نقد، مابقی مبلغ طی ۴۸ ماه به صورت اقساط بوده و فاصله اقساط نیز هر ۶ ماه خواهد بود.

ارزش فعلی بازار شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در بورس نیز بیش از ۲۹ هزار میلیارد تومان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازار سرمایه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی