80 درصد وسایل نقلیه عمومی کشور فرسوده است


80 درصد وسایل نقلیه عمومی کشور فرسوده است

معاون اجرایی پلیس راهور ناجا گفت: انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران، در واکنش به بیانیه‌ی دو نهاد اطلاعاتی که در آن اتهاماتی به الهه محمدی و نیلوفر حامدی نسبت داده شده بود، بیانیه‌ای صادر کرد.

حسین رمضانی، معاون اجرایی پلیس راهور ناجا در مورد برخی اظهارات مبنی بر کم کاری پلیس راهور در اجرای قانون هوای پاک با تاکید بر اینکه پلیس تنها دستگاهی است که به تکالیفش در قانون هوای پاک عمل کرده است، گفت: به جرات می گویم پلیس یکی از اصلی ترین نهادهایی بوده که به تمامی تکالیفش در قانون هوای پاک و حتی بیشتر از سایر دستگاه ها عمل کرده است.

مهمترین بخش‌های این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

*بابت عملکردمان می توانیم گزارش های مستندات قانونی را ارائه کنیم و بر اساس سامانه‌هایی که پلیس دارد و اعمال جریمه هایی که برای مردم اتفاق افتاده نسبت به اجرای این قانون عمل شده است البته همیشه بر این موضوع تاکید داریم که پلیس نباید به خاطر عدم اجرای تکالیف توسط سایر دستگاه ها یا سازمان ها چوب ظلم بر سر مردم شود.

*در قانون هوای پاک در حوزه تسهیلات و جایگزینی تکالیف بسیار زیادی برای دولت و سایر دستگاه ها وجود دارد که به دلایل مختلف نتوانستند انجام دهند در نتیجه مالکان خودروهای فرسوده تقصیری به گردنشان نیست و ما به عنوان پلیس باید مراقب مردم باشیم و هوای مردم را داشته باشیم تا کشور بتواند از مشکلات اقتصادی عبور کند.

*تا پایان سال گذشته بیش از 24 میلیون وسیله نقلیه ای که در حوزه معاینه فنی دچار مشکل بودند اعمال قانون و جریمه شدند و به طور دائم این موضوع در دستور کار پلیس وجود دارد اما با چنین اقداماتی هوای آلوده پاک نمی شود و سایر دستگاه ها باید به تکالیفشان عمل کنند.

*سالانه به واسطه خودروهای فرسوده و تولیدات بی کیفیت خودروسازان شاهد از بین رفتن جمعیت یک شهر در جاده های کشور هستیم.

* وقتی 17 میلیون وسیله نقلیه در کشور داریم که 10 تا 11 میلیون این تعداد موتورسیکلت و مابقی وسایل نقلیه خودروهای شخصی و عمومی است و همچنین 80 درصد وسایل نقلیه عمومی کشور فرسوده است آیا با جریمه کردن خودروهای فرسوده توسط پلیس هوا پاک می شود؟

*در این رابطه سازمان ها و دستگاه ها باید با ارائه تسهیلات ویژه و سیاست های درست در این مسیر گام بردارند و امیدواریم به زودی با اقدامات جهادی دولت سیزدهم ناوگان و وسایل نقلیه خصوصی و عمومی نوسازی شود تا از شر ناوگان فرسوده خلاص شویم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کنایه معاون رئیسی به ادعای یک رسانه عربی