آمریکا کاهش سرعت ارسال کمک‌های نظامی به عربستان را بررسی کرد


آمریکا کاهش سرعت ارسال کمک‌های نظامی به عربستان را بررسی کرد

رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند که واشنگتن به عنوان بخشی از اقدامات تنبیهی علیه عربستان در واکنش به تصمیم «اوپک پلاس» برای کاهش تولید نفت، فرآیند کاهش سرعت ارسال کمک‌های نظامی به ریاض را مورد بررسی قرار داد.

دولت این کشور کاهش سرعت ارسال کمک‌های نظامی به عربستان از جمله تاخیر در ارسال موشک‌های پاتریوت را به عنوان بخشی از اقدامات تنبیهی علیه ریاض در واکنش به تصمیم " اوپک پلاس " برای کاهش تولید نفت مورد بررسی قرار داد.

این شبکه خبری به نقل از دو مقام آمریکایی و یک منبع آگاه گزارش داد که برخی از مقامات نظامی آمریکا از این ایده حمایت می‌کنند اما برخی دیگر معتقدند که روابط نظامی واشنگتن و ریاض باید فارغ از هرگونه اقدام تلافی‌جویانه باشد.

این شبکه همچنین اعلام کرد که عربستان سعودی قرارداد خرید ۳۰۰ موشک هدایت‌شونده "GEM-T" دارد که در سامانه‌های پدافند هوایی "پاتریوت ۱۰۴-E" استفاده می‌شود و این قرارداد برای سعودی‌هایی که با تهدیدهای مداوم با موشک‌ها و پهپادها از سوی نیروهای مسلح یمن مواجه هستند، بسیار مهم است.

طبق اعلام این شبکه، برخی از فرماندهان نظامی آمریکا نگران این هستند که تاخیر در تحویل موشک‌های پاتریوت به عربستان نیروها و غیر نظامیان آمریکایی موجود در عربستان را به خطر بیندازد و همچنین تهدیدی برای روابط دفاعی و امنیتی منطقه‌ای باشد.

آمریکا کاهش سرعت ارسال کمک‌های نظامی به عربستان را بررسی کرد

مقامات نظامی فعلی و سابق در آمریکا گفتند که موضوع را با مقامات ارشد کاخ سفید در میان گذاشتند و لزوم جداسازی روابط نظامی از سایر موضوعات را به آنها ابلاغ کردند، کاری که دولت‌های قبلی ایالات متحده در هنگام بروز اختلافات دیپلماتیک انجام می‌دادند.

این مقامات گفتند، کاخ سفید عصبانی است و واقعا می‌خواهد سعودی‌ها را مجازات کند اما موضوع پیچیده است چرا که دیگر شرکا و متحدان منطقه روی عربستان سعودی حساب می‌کنند.

در پی تصمیم اخیر اوپک پلاس در مورد کاهش تولید نفت تا دو میلیون بشکه در روز از اول ماه نوامبر، تنش در روابط میان ریاض و واشنگتن تشدید شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا