12 درصد از سهم دولت در هلدینگ خلیج فارس واگذار شد


12 درصد از سهم دولت در هلدینگ خلیج فارس واگذار شد

رئیس سازمان خصوصی‌سازی از به نتیجه رسیدن رقابت بر سر بلوک ۵۸۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون سهمی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس که ۱۲ درصد سهام این شرکت را شامل می شود، خبر داد.

12 درصد از سهم دولت در هلدینگ خلیج فارس واگذار شد

حسین قربانزاده در گفت‌وگو با ایران اکونومیست، با اشاره به آغاز رقابت برای خرید بلوک ۱۲ درصدی هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس که از روز شنبه شکل گرفته بود، اظهار کرد: پس از سه روز رقابت بر سر تصاحب بلوک ۱۲ درصدی سهام شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، لحظاتی پیش هر سهم این شرکت به ارزش کل ۱۰۸ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان معامله شد و بزرگترین خصوصی سازی تاریخ کشور به ثبت رسید.

وی ادامه داد: رقابت بر سر بلوک ۱۲ درصدی هلدینگ خلیج فارس با رقم ۱۳۹۷ تومان برای هر سهم این شرکت در روز شنبه آغاز شد که در نهایت لحظاتی پیش، با قطعی شدن این معامله توسط شرکت اهداف وابسته به صندوق بازنشستگی نفت به قیمت ۱۸۵۱تومان برای هر سهم، بلوک "فارس" با ثبت افزایش ۳۲ درصدی نسبت به قیمت پایه، به فروش رسید.

بر اساس این گزارش، رقابت برای تصاحب این بلوک در روز شنبه به قیمت پایه هر سهم ۱۳۹۷ تومان و ارزش کل پایه ۸۲ هزار میلیارد تومان در حالی میان دو شرکت اهداف وابسته به صندوق بازنشستگی نفت و پالایشگاه نفت تهران آغاز شد که در پایان نخستین روز این رقابت، هر سهم "فارس" به عدد ۱۵۵۶ تومان رسید. همچنین در روز یکشنبه و در پایان دومین روز رقابت بر سر این بلوک ۵۸۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون سهمی این شرکت، این عدد به ۱۶۴۷ تومان رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازار سرمایه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصادف خونین اتوبوس مسافربری با تریلی در جاده مهریز + وضعیت مصدومان