امکان بازگشت تعادل به بازار نفت با یک تماس تلفنی


امکان بازگشت تعادل به بازار نفت با یک تماس تلفنی

وزیر انرژی امارات ضمن اشاره به تمایل اوپک پلاس برای تأمین نفت مورد نیاز جهان گفت که می توان با یک تماس تلفنی تعادل را به بازار نفت بازگرداند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری عربی ۲۱، وزیر انرژی امارات گفت که گروه "اوپک پلاس" تمایل دارد تا نفت مورد نیاز جهان را تأمین کند و دستیابی به تعادل در بازار نفت تنها به یک تماس تلفنی نیاز دارد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، «سهیل المزروعی» روز دوشنبه در نمایشگاه و کنفرانس بین المللی نفت ابوظبی (ADIPEC ۲۰۲۲) تأکید کرد که "اوپک پلاس" همیشه یک سازمان فنی قابل اعتماد برای دستیابی به تعادل بین عرضه و تقاضا برای نفت باقی خواهد ماند.

وزیر انرژی امارات تصریح کرد که ایجاد تعادل در بازار نفت در صورت وجود الزامات آن فقط به یک تماس تلفنی نیاز دارد. وزیر اماراتی توضیح نداد که این تماس تلفنی باید میان چه طرف‌هایی برقرار شود.

«آموس هوکشتاین» فرستاده آمریکا در بخش انرژی هم در این کنفرانس با بیان اینکه روابط بین آمریکا و امارات "قوی، قدیمی و بادوام" است، گفت که انرژی باید به گونه‌ای قیمت گذاری شود که امکان رشد اقتصادی را فراهم کند و بخش نفت و گاز نیاز به سرمایه گذاری بیشتری دارد.

گفتنی است که گروه اوپک پلاس در ماه اکتبر با کاهش شدید تولید نفت موافقت کرد و با این کار، باعث کاهش عرضه در بازاری شد که اساساً از کمبود عرضه رنج می‌برد. این روند، یکی از بزرگترین درگیری‌های تولید کنندگان نفت با غرب را به وجود آورد، زیرا به نظر دولت آمریکا این تصمیم ناگهانی اوپک پلاس کوته بینانه بود.

این در حالی است که تولیدکنندگان اوپک پلاس پس از آنکه آمریکا، عربستان را متهم کرد که کشورهای این گروه را برای کاهش تولید تحت فشار قرار داده است، حمایت خود را از ریاض اعلام کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول