هزینه‌ای که از سود آن بیشتر است/ باشگاه‌های لیگ برتر باید تابلوی تبلیغ LED‌ بخرند!


هزینه‌ای که از سود آن بیشتر است/ باشگاه‌های لیگ برتر باید تابلوی تبلیغ LED‌ بخرند!

مدیرعامل تراکتور در لابه‌لای صحبت‌های خود با فوتبال برتر یک مسئله مهم را افشا کرد؛ دستور به باشگاه‌ها برای خرید تابلوی تبلیغاتی دیجیتال.

به گزارش "ورزش سه"، در روزهایی که بحث آمدن VAR به ایران داغ است و فدراسیون فوتبال اعلام کرده هزینه تجهیز استادیوم‌ها به این تکنولوژی برعهده باشگاه‌ها است، یک مسئله جدید پیش آمده که با اعتراض باشگاه‌ها همراه خواهد شد.

ایوب بهتاج، مدیرعامل تراکتور شب گذشته در برنامه فوتبال برتر از نامه‌ای صحبت کرد که فدراسیون فوتبال به باشگاه‌ها ارسال کرده و خواهان خرید تابلوی تبلیغاتی دیجیتال برای استادیوم های میزبان توسط آنها شده است. او گفت:«شاید شما در جریان نباشید، همین دو هفته پیش به باشگاه‌ها ابلاغ شده که تبلیغات دور زمین در ورزشگاه‌های خانگی باید از طریق تابلوهای LED صورت بگیرد. در حالی که ما قانون داریم کسی که می‌خواهد تبلیغ کند، خودش باید زمینه را فراهم کند. تابلوی دیجیتال تبلیغاتی بالای 12، 13 میلیارد برای باشگاه‌ها هزینه دارد».

اینکه همه ورزشگاه‌های میزبان لیگ برتر مجهز به تابلوی تبلیغاتی دیجیتال شوند اتفاق خوبی است که می‌تواند بر زیباتر شدن تصاویر تلویزیونی نیز تاثیرگذار باشد اما مهم ترین مسئله هزینه انجام این کار است.

بنا به گفته مدیرعامل تراکتور خرید تابلوی تبلیغاتی دیجیتال حدود 13 میلیارد تومان برای هر ورزشگاه خواهد بود. مبلغی که در مقایسه با سود حاصل از تبلیغات محیطی برای باشگاه‌ها بالاتر است.

در سال‌های گذشته سازمان لیگ با همکاری یک شرکت تبلیغات محیطی لیگ برتر را انجام می‌داد و در نهایت مبلغی را به باشگاه‌ها اهدا می‌کرد. به طور میانگین هر باشگاه در طول یک فصل حدود 5 تا 8 میلیارد تومان از تبلیغات محیطی دریافتی داشته و حال اگر فدراسیون فوتبال بخواهد خرید تابلوی دیجیتال را به گردن باشگاه‌ها بیندازد، به نظر این کار عادلانه نیست چراکه سود حاصل از تبلیغات برای باشگاه‌های لیگ برتر آنقدری نیست که کفاف این هزینه را بدهد.

جالب اینکه سازمان لیگ هرساله مبلغ زیادی را به عنوان حق عضویت اعضای تیم‌ها و همچنین ایفمارک و بدهی‌های دیگر از پول تبلیغات محیطی کسر می‌کند که در نهایت، مبلغ زیادی به باشگاه‌ها نمی‌رسد. با همین شرایط اما سازمان لیگ قصد کرده خرید تابلوی دیجیتال را به عهده باشگاه‌ها بگذارد که بعید است با توجه به شرایط اقتصادی موجود چنین درخواستی به زودی محقق شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط