فراخوان دومین دوره دوسالانه «نقد زرین» منتشر شد


فراخوان دومین دوره دوسالانه «نقد زرین» منتشر شد

فراخوان دومین دوره دوسالانه «نقد زرین» با همکاری انجمن نقد ادبی ایران و خانه کتاب و ادبیات ایران برای یاد و خاطره عبدالحسین زرین‌کوب منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، انجمن علمی نقد ادبی ایران و مؤسسه خانه کتاب با همکاری و حمایت شماری از انجمن‌های علمی مردم‬ ‏نهاد و مراکز دانشگاهی، با هدفِ حمایت و تشویق پژوهش‌های اصیل انتقادی و جریان‌ساز که با رویکرد جدید به متون ادب فارسی و در قالب مقاله تألیف شده باشند، دومین دوره جایزه دوسالانه دکتر عبدالحسین زرین‌کوب را در اسفند ۱۴۰۱ برگزار می‌کند.

به این‌ترتیب از عموم پژوهشگران دعوت شده مقالات چاپ‏‬ شده خود را که دارای شرایط شرکت در این فراخوان است، به دبیرخانه دائمی جایزه به نشانی jazarrinkub@gmail.com ارسال کنند. مقالات چاپ‏‬ شده در بازه زمانی سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ در نشریات علمی دانشگاهی و سایر مجلات معتبر می‌توانند در این رویداد ادبی حضور داشته باشند.

زمان ارسال مقاله تا پایان روز ۱۵ دی ۱۴۰۱ خواهد بود و مقالات باید به صورت فایل PDF به نشانی ذکر شده ارسال شوند.

در این گزارش آمده‌است که شاخص‌های مقالات برتر عبارتند از: صورت‌بندی متفاوت و جدید از مباحث نظری نقد یا بازخوانی متمایز متن‌ها با هدف نظریه‌پردازی در زمینه نقد ادبی معاصر؛ بازخوانی نظریه‌های نقد کلاسیک غربی و شرقی؛ معرفی نظریه‌های مغفول قدیم و جدید؛ برابرخوانی مفاهیم نقد: درون‏فرهنگی و برون‏فرهنگی؛ پیشنهاد روش‌های از آنِ خود کردن نظریه‌ها، مفاهیم و کاربست آن‌ها؛ تبیین تاریخی نقد ادبی: دگردیسی و گسست.

همچنین مقالات برخوردار از ویژگی‌های «اصالت در یافته‌ها، دقت و انسجام، روش متقن و شفافیت در نگارش، و جامعیت در منابع و شاخصیت در نتایج» در اولویت بررسی قرار خواهند گرفت.

داوری آثار نیز اینگونه خواهد بود که مقالات برای ارزیابی به مجموعه‏ای گسترده از پژوهشگران حوزه نقد ادبی در کارگروه‌های تخصصی تشکیل‬ شده از سوی انجمن ارسال و پس از دریافت نتایج و جمع‏بندی، نامزدهای دریافت جایزه در هیأت مدیره انجمن انتخاب و معرفی خواهند شد.

دبیر این رویداد علمی ادبی ابراهیم خدایار رئیس انجمن علمی نقد ادبی ایران و دانشیار دانشگاه تربیت مدرس؛ معاون علمی جایزه، دکتر سیدعلی قاسم‏زاده، عضو هیأت مدیره انجمن و استاد دانشگاه بین‏المللی امام خمینی (ره) قزوین و دبیر اجرایی جایزه، حسن گوهرپور، منتقد، شاعر و عضو انجمن علمی نقد ادبی ایران است.

نخستین دوره در اسفند ۱۳۹۹ برگزار شد. برای این دوره و سایر دوره‌ها، انجمن علمی نقد ادبی ایران برای حمایت از معرفی اندیشه انتقادی ملیِ نهفته در میراث ادب فارسی و گسترش آن به مراکز علمی همسو در ایران و جهان، از همه نهادهای علمی فرهنگی و مراکز دانشگاهی برای مشارکت در این رویداد علمی دعوت به همکاری می‌کند.

علاقه‌‏مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر به وبگاه رسمی انجمن به نشانی http://anjomannaghd.ir/ مراجعه کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها