سوئیس تحریم‌هایی علیه ایران اعمال کرد


سوئیس تحریم‌هایی علیه ایران اعمال کرد

سوئیس هم راستا با ادعاهای اروپا درباره پهپادهای ایرانی، یک شرکت و سه مقام ایرانی را تحریم کرد.

سوئیس با ادعای ارسال پهپادهای ایران به روسیه، تحریم‌هایی را علیه یک شرکت و سه مقام ایرانی اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری سوئیس اینفو، سوئیس مدعی شد تحریم های جدید اتحادیه اروپا را علیه یک شرکت ایرانی و سه عضو ارشد ارتش به دلیل حمایت از جنگ روسیه علیه اوکراین تصویب کرده است.

بر اساس بیانیه دبیرخانه دولتی امور اقتصادی سوئیس (SECO) این تحریم‌ها علیه شرکت صنایع هوایی شاهد و سه افسر ارشد نظامی ایران قرار بود اواخر روز سه‌شنبه با تصمیم وزارت اقتصاد اجرایی شود.

بنابر این گزارش، صنایع هوایی شاهد، شرکتی وابسته به نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که وظیفه طراحی و توسعه پهپاد‌های ایرانی شاهد را بر عهده دارد.

در این بیانیه ادعا شده است که که این‌ پهپادها به روسیه داده شده و در جنگ علیه اوکراین استفاده می‌شود.

افرادی که هدف تحریم‌ها قرار گرفته اند، سرلشکر محمدحسین باقری، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ایران و همچنین سرلشکر سید حجت الله قریشی و سردار سرتیپ سعید آقاجانی هستند. این افراد در فهرست ممنوعیت مسافرت، تجارت و توقیف دارایی‌ها قرار گرفته‌اند.

سوئیس عضو اتحادیه اروپا نیست، اما موافقت کرده که از تحریم‌های این بلوک ۲۷ کشوری تبعیت کند.

ادعاهای مقامات غربی درباره ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه در حالی مطرح می شود که تهران و مسکو بارها این سخنان را رد کرده اند.

واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل ادعاهای مطرح شده از سوی کشورهای غربی مبنی بر استفاده مسکو از پهپادهای تهاجمی ایران در جنگ اوکراین را رد کرد.

نبنزیا در نشست شورای امنیت که سه روز پیش برگزار شد، گفت: ما بارها اعلام کرده ایم که از پهپادهای ایرانی در اوکراین استفاده نمی کنیم. این ادعاها در راستای اعمال فشار بر شورای امنیت مطرح می شود و ما به طور قاطعانه آن را رد می کنیم.

پیشتر، سه کشور اروپایی انگلیس، آلمان و فرانسه بر پایه ادعا‌های اثبات نشده درباره استفاده روسیه از پهپاد‌های ایران در اوکراین نامه‌ای به سازمان ملل ارسال کرده و خواستار تحقیقات درباره ارتباط این موضوع با نقض قطعنامه شورای امنیت شدند.

تروئیکای اروپایی در حالی خواستار تحقیقات درباره نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت شده است که اخیرا ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا اعلام کرد اعضای این اتحادیه بر سر اقدامات جدید علیه ایران به دلیل آنچه تامین پهپاد برای روسیه می‌خوانند، موافقت کرده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان