ایران و قزاقستان تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند


ایران و قزاقستان تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

وزیر جهاد کشاورزی ایران و معاون نخست‌ وزیر و وزیر تجارت قزاقستان تفاهم‌نامه همکاری در زمینه کشاورزی، تجارت، صنایع ، لجستیک و ترابری و تبادل فناوری بین دو کشور را امضا کردند.

ایران و قزاقستان تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

به گزارش روز چهارشنبه ایران اکونومیست از وزارت جهاد کشاورزی، تلاش دو کشور به منظور افزایش مبادلات دوجانبه بازرگانی تا حدود ۱ میلیارد دلار، براساس تفاهمات روسای جمهور دو کشور مدنظر است.

همچنین تبادل هیات‌های تخصصی دامپزشکی و حفظ نباتات با هدف ایجاد زمینه‌های توسعه تجارت محصولات کشاورزی و همچنین تشکیل کمیته همکاری‌های کشاورزی، ظرف یک ماه آتی با هدف پایش روند توسعه همکاری‌های فنی و مناسبات بازرگانی کشاورزی دو کشور در این تفاهم نامه مدنظر بوده است.

معرفی مراجع ذی‌صلاح دو کشور ظرف مدت دو هفته برای عملیاتی‌سازی تفاهمات انجام شده در زمینه ترانزیت و سواپ گندم مورد تاکید است.

تفاهم در زمینه کالاهای کشاورزی قابل تبادل بین دو کشور با توجه تاکید دو طرف بر افزایش همکاری‌ها در زمینه امنیت غذایی به عنوان مثال محصولات لبنی، میوه‌جات (سیب، مرکبات)، میوه‌های خشک و سبزیجات از طرف ایرانی و گندم، جو، دانه‌های روغنی از طرف قزاقستانی انجام شد.

در این تفاهم‌نامه همچنین بر تاسیس شرکت مشترک بازرگانی محصولات کشاورزی و اجرای طرح‌های مشترک کشاورزی تفاهم شد و تفاهم در زمینه برگزاری نمایشگاه‌های مشابه توسط شرکت‌های قزاقستانی در تهران در فروردین ۱۴۰۲ مصادف با بازدید نخست‌وزیر قزاقستان از تهران انجام می‌شود.

سریک ژومانگارین معاون نخست‌وزیر و وزیر تجارت قزاقستان از میزبانی دوستانه و صمیمانه از هیات جمهوری قزاقستان در طی حضور در ایران قدردانی کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403