صادرات پتروشیمی تبریز 3 برابر می‌شود


صادرات پتروشیمی تبریز 3 برابر می‌شود

به گزارش شانا به نقل از شرکت پتروشیمی تبریز، سیاوش درفشی با اشاره به اینکه این پروژه تیرماه سال ۱۴۰۰ کلید خورد، اظهار کرد: هم‌اکنون ۴۰۰ نفر نیرو در این پروژه فعال هستند. وی میزان پیشرفت این پروژه در بخش مهندسی را ۸۰ درصد اعلام کرد و گفت: نصب...

به گزارش شانا به نقل از شرکت پتروشیمی تبریز، سیاوش درفشی با اشاره به اینکه این پروژه تیرماه سال ۱۴۰۰ کلید خورد، اظهار کرد: هم‌اکنون ۴۰۰ نفر نیرو در این پروژه فعال هستند.

وی میزان پیشرفت این پروژه در بخش مهندسی را ۸۰ درصد اعلام کرد و گفت: نصب ساندویچ پنل انبار محصول‌ها آغاز شده و در خصوص وسل‌ها و منهول‌ها نیز اقدام‌های مربوطه در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی تبریز افزود: فاز مهندسی پایه (Basic Engineering) طرح بزرگ پلی‌اتیلن سنگین پتروشیمی تبریز برای نخستین بار در کشور با استفاده از دانش فنی داخلی انجام شده است و قرارداد آن میان پتروشیمی تبریز و شرکت طراحی و مهندسی صنایع انرژی (EIED) امضا شد.

درفشی اعلام کرد: با آغاز فعالیت‌های اجرایی و مطابق با برنامه‌ریزی دقیق انجام‌شده در اواخر سال ۱۴۰۲ واحد پلی‌اتیلن سنگین به بهره‌برداری می‌رسد و ظرفیت تولیدات پلیمری شرکت را به ۲.۲ برابر ظرفیت فعلی می‌رساند.

وی ادامه داد: حجم سرمایه‌گذاری طرح حدود ۲۲۰ میلیون دلار معادل ۴۸ هزار میلیارد ریال برآورد شده است و در دوران اوج نصب و ساختمان برای بیش از ۱۰۰۰ نفر اشتغال به همراه دارد و با راه‌اندازی آن، صادرات پتروشیمی تبریز به حدود سه برابر مقدار کنونی خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی تبریز یادآور شد: مجتمع پتروشیمی تبریز نخستین واحد پتروشیمی کشور است که واحد تولید پلی‌اتیلن سنگین در آن با دانش بومی، طراحی و اجرا می‌شود.

شرکت پتروشیمی تبریز در زمینی به مساحت ۳۹۱ هکتار در جنوب غربی شهر تبریز و در جوار غربی پالایشگاه این شهر واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه پتروشیمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر