چگونه با صدای خود پول در بیاوریم؟


چگونه با صدای خود پول در بیاوریم؟

اگر احساس می‌کنید که صدای خوبی دارید یا استعداد تقلید صدا و تغییر صدا دارید، حتما به این فکر افتاده‌اید که چگونه با صدای خود پول در بیاورید. برای کسب درآمد از طریق گویندگی نیازی نیست که حتما تمام معیارهای یک صدای خوب را داشته باشید یا به اصطلاح،...

اگر احساس می‌کنید که صدای خوبی دارید یا استعداد تقلید صدا و تغییر صدا دارید، حتما به این فکر افتاده‌اید که چگونه با صدای خود پول در بیاورید. برای کسب درآمد از طریق گویندگی نیازی نیست که حتما تمام معیارهای یک صدای خوب را داشته باشید یا به اصطلاح، حنجره طلایی داشته باشید؛ برای این کار کافی است تا کمی مهارت‌های تقویت صدا را در خود تقویت کنید و استعدادهای گویندگی خود را کشف کنید.آن‌گاه خواهید دید که چگونه می‌توانید از طریق این نعمت خدادادی رشد کنید و به درامد برسید.

افراد مختلف دارای انواع متفاوت صداها هستند. صنعت گویندگی به تمام جنس‌های صدا نیاز دارد تا بتواند به بهترین شکل تولید محتوا کند؛ بنابراین اگر احساس کرده‌اید که صدای شما برای گویندگی مناسب است، به احساس خود اعتماد کنید و در این راه پر هیجان و جذاب قدم بگذارید. اگر می‌خواهید با گویندگی آشنا شوید، یاد بگیرید چگونه با صدای خود کسب درآمد کنید و چه مهارت‌هایی را برای یک گوینده خوب شدن پرورش دهید حتما تا انتهای این مطلب با ما همراه شوید.

هنر گویندگی چیست؟چگونه با صدای خود پول در بیاوریم؟

قطعا اولین سوال کسی که به دنبال کسب درآمد از طریق صدا است، این است که گویندگی چیست؟ گویندگی یکی از جذاب‌ترین و پرکاربردترین هنرها است که امروزه طرفداران بسیاری پیدا کرده است. هنر گویندگی که در ابتدا با رادیو در ایران آغاز به کار کرد، مربوط به هفت دهه پیش است. در دنیای امروز، گویندگی دیگر محدود به رادیو نیست و زمینه‌های زیاد و متفاوتی مانند نریشن، فریلنسری و تولید محتوا، پادکست، خوانندگی، دوبله و تقلید صدا را شامل می‌شود. حال اگر بخواهیم برای آشنایی بیشتر یک تعریف آسان برای گویندگی ارائه دهیم، به نقل از سایت گویندگان: زمانی که کاری از شما پخش می‌شود که صدای شما در آن باشد اما تصویرتان نباشد، شما کار گویندگی انجام داده‌اید. پس اینجا متوجه می‌شویم که گویندگی آنقدر هم که به نظر می‌رسد سخت نیست.

کاربردهای گویندگی

همانطور که قبل‌تر اشاره کردیم، شروع گویندگی به هفت دهه پیش و آغاز فعالیت رادیو در ایران بازمی‌گردد. البته اگر بخواهیم استفاده از صدا را درنظر بگیریم، هنر خوانندگی قبل‌تر از رادیو وجود داشته است. اما استفاده از صدا محدود به خوانندگی و رادیو نماند و در زمینه‌های متفاوتی نفوذ کرد. در این قسمت به توضیح پرکاربردترین و پرطرفدارترین زمینه‌هایی که مربوط به گویندگی است می‌پردازیم.

یک گوینده می‌توانند به صورت فردی یا گروهی کار کند. گوینده‌ای که به‌صورت فردی کار می‌کند در شاخه‌هایی مانند پادکست به تولید محتوا می‌پردازد و گوینده‌هایی که به‌صورت گروهی فعالیت می‌کنند می‌توانند در سازمان‌هایی مانند رادیو و تلویزیون وابسته باشند. گویندگانی که علاقه‌مند به فعالیت‌های تلویزیونی هستند، در صورت خبره بودن می‌توانند گوینده اخبار شوند. همچنین گویندگان رادیویی می‌توانند به عنوان دوبلور، که یکی از جذاب‌ترین شاخه‌های گویندگی است شروع به کار کنند. دوبلورها داستان‌های مختلف را روایت می‌کنند و صدای خود را در نقش‌های مختلف نشان می‌دهند.

تولید پادکست نیز یکی از مشاغل نوین گویندگی است. گویندگان می‌توانند در زمینه‌های مختلف آموزشی، هنری، طنز، روانشناسی، داستان و اخبار، شروع به تولید محتوا به صورت پادکست کنند. پادکست‌ها به علت اینکه در همه جا در دسترس اند، هزینه کمی دارند و وقت زیادی نمی‌گیرند، طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند. همچنین اغلب افرادی که زمانی برای کتاب خواندن ندارند، گوش دادن به پادکست را جایگزین کتابخوانی کرده‌اند.

مهارت‌هایی که هر گوینده‌ای باید داشته باشد!

تعدادی از فاکتور‌های مهارت‌ گویندگی ذاتی است؛ اما قسمت اصلی ماجرا یعنی آشنایی با گویندگی، حرفه‌ای شدن در آن و داشتن فن بیان قوی، باید پرورش و تقویت شود. زمانی که قصد دارید وارد یک حرفه جدید شوید، اولین کاری که می‌کنید، تحقیق کردن و آشنا شدن با آن حرفه است، سپس اقدام به گذراندن دوره‌های مختلف تمرینی و یادگیری می‌کنید؛ حرفه و هنر گویندگی نیز از این قاعده مستثنی نیست. شما می‌توانید با شرکت در دوره‌های مختلف گویندگی و صداسازی، مهارت‌های خود را تقویت کنید و حرفه‌ای شوید. بخش دوم مهارت‌های لازم برای گویندگی مربوط به فن بیان مناسب است. در واقع داشتن صدای رسا هنگام صحبت کردن و شناخت جنس صدای مورد نیاز، یعنی تند و سریع حرف زدن بدون تپق زدن، لحن سینمایی و داستانی و لهجه‌های مختلف است. همچنین انتخاب لحن مناسب داستان، انتخاب محیط مناسب و آرام برای ضبط و استفاده از امکانات و ابزار باکیفیت، از موارد مهم در گویندگی حرفه‌ای است.

استخدام و کسب درامد از گویندگی چگونه است؟چگونه با صدای خود پول در بیاوریم؟

تا اینجا درباره گویندگی و کاربردهای آن صحبت کردیم و به اندازه لازم درباره آن اطلاعات کسب کردیم، اکنون وقت آن است که به سوال اصلی پاسخ دهیم، یعنی چگونه با صدای خود پول در بیاوریم؟

خلاقیت، مهم‌ترین عنصر در کسب درآمد از طریق گویندگی است. با استفاده از کمی خلاقیت و پرورش صدا می‌توان یک فریلنسر تولید محتوای صوتی شد. در این زمینه، چند سایت‌ فریلنسری ایرانی وجود دارند که می‌توانید در آن‌ها پروژه‌های گویندگی را قبول کرده و انجام دهید. در ادامه شما را با روش‌های پول درآوردن از طریق صدا اشنا خواهیم کرد.

آموزش آنلاین خوانندگی

اگر در خوانندگی فعالیت داشته‌اید و دوره‌های‌ مختلف صداسازی و آواز را گذرانده‌اید، می‌توانید از طریق علم و صدای خود کسب درآمد کنید. برای این کار می‌توانید ابتدا از پلتفرم‌هایی مانند اینستاگرام و تلگرام استفاده کنید تا شناخته شوید، سپس شروع به تبلیغ کلاس‌های آنلاین آموزش خوانندگی خود کنید. می‌توانید ورکشاپ‌های تک جلسه‌ای برای مهارت‌های تکمیلی برگزار کنید یا کلاس‌های صفر تا صد خوانندگی برگزار کنید. اگر بتوانید با سازمان فنی حرفه‌ای قرار داد ببندید تا در انتهای کلاس‌های خود به هنرجویان مدرک پلیان دوره ارائه دهید، اعتبارتان صد برابر افزایش می‌یابد.

نریشن یا خواندن کتاب صوتی

حتما در جریان کسب اطلاعات درباره گویندگی به کلمه نریشن برخورد کرده‌اید و برایتان سوال شده که نریشن چیست؟ نریشن در واقع صداگذاری است؛ به عنوان مثال، گویندگی کتاب صوتی. اگر علاقه به روایت کردن داستان‌های مختلف دارید و در زمینه تغییر لحن استعداد دارید، فعالیت در زمینه نریشن، انتخاب مناسبی است. در این زمینه می‌توانید در پلتفرم‌هایی مانند کست باکس، شروع به تولید محتوای داستانی صوتی کنید.

چگونه با صدای خود پول در بیاوریم؟

ساخت پادکست

دیگر نیازی نیست از اهمیت و پرطرفدار بودن پادکست‌ها بگوییم. برای کسب درآمد از طریق پادکست باید خلاقیت خود را تا حد زیادی پرورش دهید و موضوع جذابی برای تولید محتوا انتخاب کنید. پس دست به کار شوید و اولین اپیزود خود را خلق کنید.

فعالیت در یوتیوب

امروزه کسب درآمد از طریق یوتیوب در زمینه‌های مختلف رایج شده است. یوتیوب یک پلتفرم ویدیویی است که طرفداران بسیار زیادی در سراسر دنیا دارد. شما می‌توانید مهارت‌های‌ گویندگی و خوانندگی خود را در یوتیوب آموزش دهید، کانال نریشن ایجاد کنید و با هزاران کار خلاقانه و کم دردسر دیگر در یوتیوب کسب درامد کنید. کسب درامد از طریق یوتیوب ارزی و دلاری است و کافی است یک کانال در یوتیوب ایجاد کنید و مخاطبین خود را بشناسید.

خوانندگی

خوانندگی شناخته شده‌ترین روش کسب درامد از طریق صدا است. جالب است بدانید خوانندگان فریلنسر نیز وجود دارند که ابیات و شعرهای کوتاه را در تبلیغات و اگهی‌های تلوزیونی و رادیویی می‌خوانند. اگر دوره‌های خوانندگی را گذرانده‌اید می‌توانید یک خواننده فریلنسر شوید‌.

همکاری با آژانس‌های تبلیغاتی

برای همکاری با آژنس‌های تبلیغاتی و شرکت‌ها پلتفرم‌های مشخصی وجود دارند. اگر تمایل دارید که کار خود را در گویندگی به صورت گویندگی تیزرها، کلیپ‌ها و محتوای سوشال مدیاها ادامه دهید، می‌توانید چند نمونه کار حرفه‌ای بسازید و با آژانس‌های تبلیغاتی که به دنبال استخدام گوینده هستند، در ارتباط باشید.

اگهی‌های رادیویی

تعداد زیادی از برنامه‌های رادیویی از فریلنسرهای گویندگی برای ساخت تبلیغات رادیویی استفاده می‌کنند. کار آگهی‌های رادیویی به صورت دورکاری و در منزل است، تنها به یک میکروفون باکیفیت نیاز دارید تا آگهی‌هایی که سفارش می‌گیرید را ضبط کنید. برای این کار لازم است تا با ایستگاه‌های رادیویی که قصد همکاری با فریلنسرها را دارند اشنا شوید و برای آن‌ها نمونه کار بفرستید‌.

جمع بندی

اینکه چگونه می‌توانیم با صدای خود پول در بیاوریم بستگی به علاقه و میزان فعالیت دارد، زمانی که بتوانیم مسیر خود را مشخص کنیم و در شاخه‌ای از گویندگی حرفه‌ای شویم، قطعا می‌توانیم به درآمد دلخواه برسیم. برای این کار به تلاش و پشتکار زیادی نیاز دارید، امروزه پلتفرم‌های فریلنسری زیادی وجود دارد که کار کسب درآمد از طریق گویندگی را بسیار راحت‌تر کرده است. در این مطلب سعی کردیم تا تمام شاخه‌های‌ گویندگی را پوشش دهیم و اطلاعات کافی را در اختیار شما علاقه مندان قرار دهیم. امیدواریم مطالب ذکر شده شما را یک قدم به کسب درامد از طریق صدایتان، نزدیک کرده باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیب غفوریان پربازدید شد!